آغاز خرید گندم با قیمت تضمینی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در بناب
آغاز خرید گندم با قیمت تضمینی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در بناب
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب از آغاز خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۱ در این شهرستان با قیمت تضمینی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، روح اله خیری در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در شهرستان بناب آغاز شده است، گفت: طبق مصوبه دولت قیمت خرید تضمینی گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که جهت تشویق کشاورزان برای تحویل گندم مازاد خود و اجرای طرح خرید تضمینی، ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان خریداری می شود.

خیری در همین ارتباط از کارخانه آرد اطهر به عنوان خریدار و استفاده کننده مستقیم گندم شهرستان نام برد و افزود: خرید تضمینی گندم تا ۱۵ شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت گندم در شهرستان بناب به پایاب شبکه آبیاری سد علویان اختصاص دارد، گفت: میزان سطح زیر کشت در سال جاری حدود ۸ هزار هکتار بوده که از این مقدار ۵ هزار هکتار به اراضی آبی و تولید گندم آبی و ۳ هزار هکتار به اراضی دیم جهت تولید گندم دیم تخصیص یافته است.

خیری با اشاره به عملکرد تولید گندم در شهرستان بناب گفت: با توجه به کاهش بارندگی، کمبود آب در مخزن سد علویان و خشکسالی، بیشترین عملکرد تولید ۱۱ هزار کیلوگرم در هکتار و میانگین عملکرد تولید شهرستان ۳۸۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

وی با این توضیحات میزان گندم تولید شده در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ را ۲۰ هزار تن پیش بینی کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب از افرادی که به صورت سلف خری در بازار خرید و فروش گندم فعالیت دارند خواست با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بناب و با در دست داشتن مدارک نسبت به تکمیل فرم سلف خری اقدام نمایند تا در زمان تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی، با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/