آغاز طرح مبارزه با بدحجابی به صورت الکترونیکی و فیزیکی در بناب
آغاز طرح مبارزه با بدحجابی به صورت الکترونیکی و فیزیکی در بناب
فرمانده انتظامی شهرستان بناب از از آغاز طرح برخورد با بی‌حجابی در این شهرستان خبر داد و از اصناف خواست تا با نصب بنر و نوشته از پذیرش افراد بی حجاب خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، سرهنگ رحمان عبدی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب “حجاب نه تنها واجب شرعی بلکه واجب سیاسی است” اظهار داشت: از کنار مساله حجاب نباید ساده گذشت، اگر امروز بحث حجاب است دشمنان در ادامه مسائل دیگری را پیش خواهند کشید.

وی همچنین با اشاره به آغاز طرح برخورد با کشف حجاب در سراسر کشور از آغاز این طرح در سطح شهرستان بناب از ابتدای این هفته خبر داد و اظهار داشت: طبق این طرح ۳ سامانه برای نیروی انتظامی تعریف شده است که در سامانه ناظر ۱ با کشف حجاب در داخل خودرو، در سامانه ناظر ۲ با کشف حجاب در اصناف و ادارات و در سامانه ناظر ۳ نیز با کشف حجاب در معابر عمومی برخورد می شود.

سرهنگ عبدی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر با شناسایی چند نفر بی حجاب به صورت معدود توسط سامانه ناظر ۳ در معابر اخطار داده شده است تصریح کرد: با عنایت به اینکه شهرستان بناب در محور مواصلاتی شهرهای مختلف قرار گرفته تعداد بیشتری کشف حجاب در داخل خودرو توسط سامانه ناظر ۱ در روزهای اخیر شناسایی شده و اخطار لازم داده شده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در کنار اعمال قانون باید روحانیون و دین داران نیز برای امر به معروف پای کار بیایند گفت: بناب شهرستانی مذهبی است و با وجود حوزه علمیه سرآمد در این شهرستان باید از وجود روحانیون برای انجام فرضیه امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد و در فرماندهی انتظامی بناب هم تلاش خواهد کرد از آمران به معروف در قالب قانون حمایت کند.

سرهنگ عبدی با تاکید بر اینکه در این طرح برای ۳۲ دستگاه وظیفه تعیین شده و همکاری همه این ارگان‌ها را می طلبد، خاطرنشان کرد: حجاب مختص بانوان نبوده و بر اساس این طرح با آقایانی که بدپوشش بوده و لباس های بدن نما بپوشند نیز برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب در انتها با اشاره به اینکه در قالب سامانه ناظر ۲ این طرح نیز موارد کشف حجاب در ادارات و بازار هم شناسایی شده و از ارائه خدمات به افراد بی حجاب خودداری خواهد شد، اظهار داشت: اصناف شهرستان بناب به ویژه کافی شاپ ها و آرایشگری ها با نصب بنر و نوشته از پذیرش و ارائه خدمت به افراد بی‌حجاب خودداری کنند در غیر این صورت واحدهای صنفی متخلف تا یک ماه پلمب خواهند شد.

  • نویسنده : داود زیبائی