آغاز پویش کودکان سایبری در فضای مجازی در شهرستان بناب با شعار پلیس فتا حامی کودکان در فضای
آغاز پویش کودکان سایبری در فضای مجازی در شهرستان بناب با شعار پلیس فتا حامی کودکان در فضای
رئیس پلیس فتای شهرستان بناب گفت: طرح پویش کودکان سایبری با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده ها و راهکارهای اثربخش برای ایمن سازی فرزندان در این فضا در شهرستان بناب همزمان با سراسر استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، سرهنگ رضا خدایی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بناب با بیان اینکه کودکان و نوجوانان اصلی ترین با ارزش ترین مهمترین و مؤثرترین سرمایه های کشور برای تحقق گام دوم انقلاب و رسیدن به آرمانهای بزرگ انقلاب اسلامی ما هستند، گفت: تربیت نسل توانمند و آگاه در گرو سلامت فضای حقیقی و فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه پلیس فتا حامی کودکان در فضای مجازی است، ادامه داد: کودکان برای استفاده از فضای مجازی باید دانش و مهارت های لازم را کسب کنند و تمام متولیان امر باید در این خصوص همکاری لازم را داشته و حساسیت اجتماعی نسبت به وضعیت کودکان در فضای مجازی افزایش یابد تا کودکان با شناخت درستی از این فضا گرفتار آسیب ها نشوند.

رئیس پلیس شهرستان بناب خاطر نشان کرد: در این راستا ایمن سازی فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان با همکاری و تعامل همه دست اندرکاران امری ضروری و حیاتی است از این رو لازم و ضروری است اجرای سریع اقدامات کلان حمایتی ،مراقبتی فرهنگ ساز و آموزشی در چارچوب سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مصوب شورای عالی فضای مجازی در دستور کار دستگاه های مسئول قرار داشته باشد.

وی افزود: یکی از اقدامات مذکور در این سند، فرهنگ سازی و ارتقاء سواد فضای مجازی در حیطه مسئولیت قانونی برای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سایر ارگانهای مسئول در نظر گرفته شده است که به فضل الهی اقدامات موثری در این خصوص انجام شده است.

وی از برگزاری سه مرحله پویش کودکان سایبری تولید محتوای فرهنگسازی خبر داد و گفت: تلاش داریم تا به صورت جدی این موضوع را دنبال کنیم چراکه میزان سهم استفاده کودکان از فضای مجازی نسبت سالهای قبل افزایش داشته است.

رئیس پلیس فتای شهرستان بناب در پایان از اجرای مسابقه کتابخوانی در سطح استان از منبع کتاب سوادرسانه ای خبر داد و گفت: محتوای این متاب دیجیتال قابل دانلود از اپلیکیشن کتابراه و شامعرفی کانال و صفحه رسمی پویشهای سایبری پلیس فتا با آیدی »safeclick» در روبیکا بله و ایتا است.