آمریکا مسبب تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه است
آمریکا مسبب تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه است
دبیر شورای امنیت روسیه امروز اعلام کرد: وخامت فاجعه بار اوضاع در خاورمیانه (غرب آسیا) دقیقاً توسط ایالات متحده ایجاد شده است.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری مهر نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: وخامت فاجعه بار اوضاع در خاورمیانه (غرب آسیا) دقیقاً توسط ایالات متحده ایجاد شده است.

دبیر شورای امنیت روسیه در این خصوص اضافه کرد: واشنگتن به دامن زدن به درگیری‌ها در این منطقه نیز ادامه می‌دهد. ایالات متحده با تأمین تسلیحات و ارسال ناوهای هواپیمابر به منطقه به تشدید درگیری فلسطین و (رژیم) اسرائیل کمک می‌کند.

نیکولای پاتروشف در این باره اضافه کرد: آمریکا با استفاده از بحران اوکراین، به قطع روابط اقتصادی بین اروپا و روسیه و حذف رقبای خود دست یافت. ایالات متحده نورد استریم را منفجر کرد تا اروپا نتواند گاز روسیه را دریافت کند.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی تصریح کرد: آمریکا به هرج و مرج نیاز دارد، بنابراین آن‌ها کسانی را که آماده توقف خونریزی در خاورمیانه هستند بدنام می‌کنند و حتی سازمان ملل تحت آزار آمریکا قرار می‌گیرد. نخبگان ایالات متحده و شرکای آن‌ها ذینفعان اصلی بی ثباتی جهانی هستند. این دولت‌ها می‌خواهند رقبای خود را با استفاده از هرج و مرج مهار و بی ثبات کنند. وقتی به کودکان خون آلود و مرده، رنج سالمندان، مرگ پزشکان در خاورمیانه نگاه می‌کنید، مشت‌ها گره می‌شود، اما این احساسات ابراز نمی‌شود. کلید حل درگیری‌ها در خاورمیانه ایجاد کشور فلسطینی با حق حاکمیت کامل است. حوادث وحشتناک در غزه به هیچ وجه قابل توجیه نیست.