آموزش و پرورش از متضررین اصلی دوران کرونا/ ضرورت توجه به پروتکل های بهداشتی در مدارس بناب
آموزش و پرورش از متضررین اصلی دوران کرونا/ ضرورت توجه به پروتکل های بهداشتی در مدارس بناب
فرماندار شهرستان بناب گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا آموزش و پرورش یکی از اصلی ترین متضررین کرونایی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی طاعات و عبادات برای تمام مردم مومن شهرستان بناب اظهار داشت: از زمان شروع بیماری کرونا یکی از مهمترین حوزه‌های که بیشتر مورد آسیب قرار گرفت، حوزه آموزش و پرورش بود.

وی تصریح کرد: دانش آموزانی که در حال حاضر در مقطع سوم ابتدایی هستند همان دانش آموزان اول ابتدایی قبل از کرونا می باشند که برای اولین بار در مدارس حضور پیدا می کنند.

فرماندار شهرستان بناب با اشاره به اینکه دانش آموزان از سرمایه های مهم کشور محسوب می‌شوند، اظهار داشت: حضوری شدن مدارس پس از دو سال وقفه این امکان را به وجود می‌آورد تا دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری روابط اجتماعی و آموزش بهتر از برخی از آسیب های اجتماعی به خصوص روحی و جسمی در امان باشند.

وی نقش معلمان در آغاز مجدد مدارس را مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان بیش از ۲ سال از مدارس و آموزش حضوری دور بوده اند و حالا معلمان می‌بایست با عطوفت بیشتر با دانش آموزان به خصوص مقاطع پایین تر برخورد داشته باشند.

رضا لعلی رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس را همچنان مهم ارزیابی کرد و گفت: طبق آخرین ارزیابی‌های ما بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان در سطح شهرستان بناب در مدارس از ماسک استفاده نمی‌کنند اما انتظار داریم پرسنل مدارس، معلمان و دانش آموزان با همکاری یکدیگر  پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک، تهویه مناسب و سایر مسائل را رعایت کنند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب در پایان با اشاره به ضرورت واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان اظهار داشت: طبق آمار دانش آموزان مقاطع ابتدایی در سطح شهرستان بناب همچنان واکسیناسیون خود را به تعویق انداخته اند اما انتظار داریم با کمک شبکه بهداشت و درمان مقطع سنی ۵ تا ۱۲ سال در شهرستان بناب با واکسیناسیون بیشتر ایمنی خود و خانواده ها را ایجاد کنند.

انتهای پیام/ داود زیبائی