اجازه صدور پروانه ساختمانی برای املاک فاقد سند چاره مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در بناب / لزوم مطالعه طرح کالبدی برای روستاهای واقع در حریم شهر بناب
اجازه صدور پروانه ساختمانی برای املاک فاقد سند چاره مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در بناب / لزوم مطالعه طرح کالبدی برای روستاهای واقع در حریم شهر بناب
شهردار بناب از آغاز کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ۷۷ هکتار از زمین های شهری بناب با کمک بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش  صدای بناب، فرید پناهی ظهر امروز در جلسه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان بناب با اشاره به اینکه وجود زمین های قولنامه‌ای زیاد در محدوده شهر بناب علت اصلی بالا بودن آمار ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در این شهر است، اظهار داشت: کمیته احراز مالکیت در شهرهای مختلف راه‌اندازی شده است و نیاز است در شهر بناب هم با حمایت مسئولین این کمیته راه‌اندازی شود.

 

وی تصریح کرد: در صورت راه‌اندازی این کمیته در بناب شهرداری اجازه صدور پروانه برای املاک فاقد سند را خواهد داشت و این موضوع می تواند کمک بسیاری برای کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بناب کند.

 

شهردار بناب همچنین نبود زمین های مسکونی لازم برای ساخت و ساز در داخل شهر بناب را از دیگر علل ساخت‌وساز غیرمجاز در املاک فاقد کاربری مسکونی عنوان کرده و افزود: طرح جامع بناب سالها در دست مطالعه بوده و بعد از تصویب هم تاکنون به شهرداری بناب ابلاغ نشده است و آنچه در این طرح هم پیش بینی شده نه ایجاد کاربری های مسکونی جدید بلکه هدایت مسکونی سازی به شهرک ولیعصر است که به علت منفصل بودن این شهرک مورد استقبال بنابی ها قرار نمی گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه شهرک ولیعصر باید مانند شهرهای جدید هویت جداگانه ای پیدا کرده و از طرح جامع بناب خارج شود، تصریح کرد: مدیریت این شهرک قرار است به شکل هیئت امنایی دربیاید که هنوز این اتفاق نیافتاده است.

 

کلیددار شهر بناب در ادامه با تاکید بر اینکه ساخت‌وسازهای غیرمجاز تبعات زیادی برای شهرها دارند از آغاز کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ۷۷ هکتار از زمین‌های شهری بناب با کمک بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: در کنار به کار بستن قوه قهریه در کنترل این نوع از ساخت‌وسازها، باید همزمان امکان ساخت و ساز قانونی هم در همان محله یا محلات دیگر برای شهروندان فراهم کرد.

 

وی در انتها با اشاره به اینکه باید از هم اکنون در نحوه ساخت و ساز در روستاهایی که مستعد پیوستن به شهر بناب هستند دقت کرد، اظهار داشت: طرح هادی برای روستاهای داخل حریم شهر بناب کافی نبوده و برای اینکه در آینده با پیوستن آنها به محدوده شهر بناب مشکلی پیش نیاید بهتر است طرح کالبدی به جای طرح هادی برای این روستاها مطالعه شود.

 

  • نویسنده : داود زیبائی