اجرای طرح ایمن سازی 201 مورد ساختمان های چند طبقه در بناب / ضرورت بیمه کردن منازل مسکونی توسط شهروندان
اجرای طرح ایمن سازی 201 مورد ساختمان های چند طبقه در بناب / ضرورت بیمه کردن منازل مسکونی توسط شهروندان
امیر پور عبدالکریم حرفه آتش نشانی را شغلی با روحیه جمعی، آمادگی جسمانی بالا دانست و عشق به همنوع را در اولویت های کار آتش نشانی عنوان کرد.

در تاریخ جمهوری اسلامی ایران پیروزی و رشادت های آتش نشانان غریور کشور در هر 8 سال جنگ تحمیلی بسیار چشم گیر بود وبه مناسبت همین ایثارگری ها  سال ۱۳۷۹ هفتم مهر ماه به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شد خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب به بهانه همین روز با آقای امیر پور عبدالکریم رئیس سازمان آتش‌نشانی بناب مصاحبه ای جذاب را ترتیب داده است.

امیر پور عبدالکریم صبح امروز همزمان با روز آتش نشانی و ایمنی ضمن تبریک این روز به تمام آتش‌نشانان کشور بخصوص قشر زحمت کش آتش نشانان در شهرستان بناب اظهار داشت: آتش نشانی شغلی سخت و پر جنب و جوش است و اگر عشق به همنوع در وجودت نباشد مطمئناً نمی‌توانید در این شغل موفق وسربلند باشید.

مسئول آتش نشانی بناب با بیان اینکه یک آتش نشان به صورت شبانه روزی می بایست در آماده باش کامل باشد، گفت: فردی آتش نشان است که دارای روحیه جمعی، آمادگی جسمانی بالا بوده و در تمام دوره های آموزشی ازجمله آموزش در ارتفاعات، موانع سخت و مانور های آتش سوزی شرکت کرده باشد.

رئیس سازمان آتش نشانی بناب در تشریح  عملکرد های حرفه آتش نشانی گفت: در 6 ماهه نخست سال حوادث مختلفی در گوشه و کنار شهر بناب اتفاق افتاده است از جمله آنها می توان به 95 مورد اطفاء حریق در شهرستان بناب، امداد و نجات۵۱ مورد، مستقری۷۰ مورد صدور گواهی حریق ۱۸ مورد گواهی ایمنی 1 مورد پایان کار10 مورد نجات یافته ۱۸ مورد مجروحی 2 مورد فوتی و 201 مورد صدور طرح ایمنی عنوان کرد و ضدعفونی معابر و پاساژ ها نیز از جمله عملکردهای این سازمان همزمان با شیوع کرونا در شهرستان بناب است.

وی با تاکید بر اینکه طرح ایمن سازی در ساختمان ها به هنگام دریافت پروانه کسب توسط شهرداری تا مراحل پایانی ساخت مورد توجه و پیگیری قرار می گیرد، گفت: طرح ایمن سازی ساختمان های مسکونی چندطبقه، تالارها، مساجد، و اماکن عمومی پرتردد، و از همه مهمتر ایمن سازی مدارس به صورت جدی انجام می شود که در این طرح پله های اضطراری، کپسول آتش خاموش کن، درب های ورود و خروج اضطراری، آسانسور و سایر موارد مورد بررسی قرار می گیرد و راهنمایی های لازم به منظور آگاه سازی مالکین و مسئولین صورت می پذیرد تا از بروز حوادث جلوگیری گردد و در غیر این صورت در مواقع وقوع حادثه مقصر شناخته می شوند.

امیر پورعبدالکریم با توجه به شروع فصل زمستان توصیه هایی به همشهریان عزیز کرد و گفت؛ با توجه به رسیدن فصل سرما و استفاده از بخاری های گاز سوز، مردم مراقب نشت گاز دی اکسید کربن که به قاتل نامرئی معروف می باشد، توجه و هنگام نصب، بخاری را تست و راه دودکش ها را بررسی و از دودکش های مدل اچ استفاده کنند.

وی تصریح کرد: از رانندگان محترم نیز تقاضا داریم که همواره کپسول آتش نشانی را در خودروی خود داشته باشند و به هنگام وقوع حوادث و آتش سوزی  و یا برای مشاوره های رایگان در مورد حوادث و استفاده از کپسول های آتش نشانی با ۱۲۵ تماس بگیرند و از مردم تقاضا کرد حتما منازل ومغازه های خود را بیمه کنند.

مسئول آتش نشانی بناب ضمن تبریک مجدد روز آتش نشانی به تمامی همکارانش، از فرماندار محترم و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  و از شهردار محترم و شورای شهر بابت حمایت های ویژه و خرید تجهیزات مورد نیاز آتش نشان، تشکر و قدرداتی کرد.

وی در پایان از همشهریان عزیز خواست که با توجه به نبود زیر ساخت های لازم در بناب و عوامل ترافیکی به هنگام وقوع حوادث سمت چپ خیابان را برای عبور ماشین های امداد و نجات و آتش نشانی باز نگه دارند تا در اسرع وقت به محل وقوع حادثه برسند چرا که به هنگام وقوع حوادث جانی و مالی یک دقیقه هم سرنوشت ساز می باشد.

انتهای پیام / زهرا احمدین