اجرای ۱۳۹ برنامه در روز شعر و ادب فارسی در آذربایجان‌شرقی
اجرای ۱۳۹ برنامه در روز شعر و ادب فارسی در آذربایجان‌شرقی
در گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی ۱۳۹ برنامه در مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری آناج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: این برنامه‌ها با محوریت مردمی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مختلف نظیر صداو سیما، آموزش و پرورش، اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب، دانشگاه تبریز، شهرداری تبریز، حوزه هنری و کتابخانه‌های عمومی استان اجرا خواهد شد.

بلاغی برگزاری همایش ملی روز شعر و ادب فارسی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهمانان خارجی از کشور‌های همسایه را مهمترین برنامه گرامیداشت این روز عنوان و اضافه کرد: برگزاری نشست‌های ادبی و پژوهشی، تولید محتوا، گلباران مزار استاد شهریار در سالروز درگذشت وی، برپایی نمایشگاهی از آثار فاخر خوشنویسی از اشعار استاد شهریار از دیگر برنامه‌های روز ملی شعر و ادب فارسی در استان خواهد بود.

وی روز ملی شعر و ادب فارسی را محور وحدت ایران اسلامی در حوزه شعر و ادبیات دانست و با اشاره به اشعار فاخر و کم نظیر ویژگی‌های برجسته استاد شهریار تصریح کرد: متأسفانه آن چنان که باید این شاعر در سطح دنیا و کشور‌شناسانده و معرفی نشده است.

بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار بزرگترین شاعر معاصر کشورمان، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامگذاری شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: اجلاسیه شهدای هنر و رسانه استان در قالب کنگره ۱۰ هزار شهید اذربایجان شرقی فردا چهارشنبه در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.

بلاغی افزود: در این اجلاسیه از هشت نفر از اساتید پیشکسوت، ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس فعال در حوزه فرهنگ و هنر استان تجلیل و از مجموعه کتاب خاطرات شهدای هنرمند و رسانه، مجموعه آثار تجسمی و قطعه موسیقی رونمایی می‌شود.

به گفته وی، ۶۷ نفر شهید دفاع مقدس و جبهه مقاومت به عنوان شهدای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در استان شناسایی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهتمام این اداره کل برای ساماندهی و تکمیل طرح‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر استان گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان به این منظور در سفر دوم رئیس جمهور به استان اختصاص یافته است که با تخصیص این اعتبار بسیاری از طرح‌های نیمه تمام استان در این حوزه از جمله مقبره الشعرا تکمیل خواهد شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری آناج