احداث سالن ورزشی مخصوص افراد دارای معلولیت در بناب
احداث سالن ورزشی مخصوص افراد دارای معلولیت در بناب
فرماندار بناب از احداث سالن ورزشی مخصوص معلولین به مساحت بیش از ۴۰۰ متر مربع به کمک خیرین و بودجه دولتی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه شورای سالمندان و مناسب سازی معابر برای معلولین که به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین برگزار شد اظهار داشت: در شهرستان بناب صدها نفر دارای معلولیت جسمی زندگی می‌کنند و این حق آنها است که همانند سایر افراد از امکانات عمومی استفاده کنند.

فرماندار شهرستان بناب با تاکید بر اینکه رسیدگی به مشکلات افراد دارای معلولیت تنها مختص به اداره بهزیستی نیست، گفت: سایر ارگان‌های دولتی و غیر دولتی موظف هستند از امکانات و پتانسیل خود برای حل مشکلات و خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد دارای معلولیت و همچنین سالمندان میبایست مانند سایر افراد جامعه بتوانند به راحتی در سطح شهر و اماکن عمومی رفت و آمد کنند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب ضمن گلایه از نوع ساختار مدیریت شهری در شهرستان بناب و حتی سایر شهرهای کشور گفت: مدیریت شهری می‌بایست به صورت یکپارچه و توسط شهرداری انجام شود تا شاهد آن نباشیم که ساختمان و یا اماکن دولتی بدون توجه به مناسب سازی برای افراد دارای معلولیت و از همه مهمتر سالمندان احداث شوند.

لعلی افزود: به طور مثال اگر قرار است مسجدی در یک محله احداث شود شهرداری می‌بایست نظارت کاملی بر احداث این مسجد داشته باشد تا افراد دارای معلولیت و سالمندان بتوانند به راحتی در این مسجد رفت و آمد کنند.

فرماندار شهرستان بناب در خبر خوش برای افراد دارای معلولیت از تاسیس سالن ورزشی مخصوص معلولین در این شهرستان خبر داد و گفت: به زودی سالن ورزشی به مساحت بیش از ۴۰۰ متر مربع به کمک خیرین و بودجه دولتی در این شهر احداث خواهد شد.

لعلی در پایان با تاکید بر اینکه افراد دارای معلولیت و سالمندان با ارزش‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه تمامی مسئولین است که به مردم خدمت رسانی کنند و این خدمات نباید با منت و یا اذیت کردن همراه باشد.

  • نویسنده : داود زیبائی