اختراع عضو هیئت علمی دانشگاه بناب ثبت جهانی شد
اختراع عضو هیئت علمی دانشگاه بناب ثبت جهانی شد
اختراع عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه بناب اخیراً موفق به اخذ امتیاز US-Patent که معتبرترین مرکز ثبت مالکیت فکری در سطح جهانی شد.

به گزارش صدای بناب، اختراع پیمان نرج ­آبادی­ عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه بناب اخیراً موفق به اخذ امتیاز US-Patent که معتبرترین مرکز ثبت مالکیت فکری در سطح جهانی شد.

این اختراع که حاصل پژوهش­های این محقق در زمینه مهندسی سازه­­ لرزه ­ای از سال۱۳۹۰ (۲۰۱۱ میلادی) می­ باشد با به­ کارگیری مصالح پیشرفته، افق جدیدی را در زمینه­ ایمن­ سازی در برابر زلزله باز می­ کند.

گزارش‌­های اخیر سازمان ملل متحد نشان می­ دهد، ایمنی در برابر زلزله که از دیرباز فکر بشر را به خود مشغول نموده است هنوز هم یکی از چالش­های پیش روی بشریت می ­باشد.

نرج­ آبادی­ فام تصریح کرد: جداسازی پایه (Base Isolation) یکی از موفق­‌ترین تکنیک­های مهندسی برای حل این چالش بوده است و این اختراع آثار مثبت به اثبات رسیده­ آن را بیشتر می کند.

عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه بناب ادامه داد: این مهم با طراحی نوین کاربرد کابل­های فوق ارتجاعی میسر گردیده و با ترکیب آثار غیرخطی هندسی و غیرخطی مصالح می ­تواند عملکرد‌های مطلوب لرزه­‌ای را در طیف گسترده­‌ای از سازه­‌ها اعم از ساختمان­ها و پل­ها و تجهیزات و آثار هنری فراهم آورد./ خبرگزاری دانشجو