اداره گاز بناب اختیاری در خصوص میزان سهمیه گاز نیروگاه سهند ندارد
اداره گاز بناب اختیاری در خصوص میزان سهمیه گاز نیروگاه سهند ندارد
رئیس اداره گاز شهرستان بناب گفت: این اداره اختیاری در خصوص افزایش و یا کاهش سهمیه گاز نیروگاه و نحوه مازوت سوزی آن ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، صابر پایمزد صبح امروز در جلسه مخاطرات طبیعی شهرستان بناب در خصوص مازوت سوزی نیروگاه حرارتی سهند بناب اظهار داشت: تامین گاز این نیروگاه به صورت قراردادی به صورت ۸ ماهه بوده و در صورت تصمیمات کشوری تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد.

رئیس اداره گاز شهرستان بناب با تاکید بر اینکه بحث نحوه سهمیه بندی گاز خارج از تصمیمات شهرستانی و حتی استانی است،گفت:  اینکه چه مقدار گاز به صنایع و خانگی تخصیص داده می‌شود از طریق مسئولان کشوری و مرکز کشور یعنی تهران  اتخاذ می‌شود.

وی افزود اداره گاز شهرستان بناب هیچگونه دخالتی بر نحوه مازوت سوزی و نظارت بر آن در نیروگاه حرارتی سهند بناب نداشته و در حال حاضر نیز ندارد.

وی در خصوص گازرسانی به واحدهای تولیدی شهرستان بناب گفت: همانطور که همیشه مسئولان استانی و کشوری گفته‌اند اولویت مصرف برای مصرف خانگی بوده و در صورت کمبود گاز،  اولویت فقط مصرف خانگی خواهد بود.

پایمزد افزود:  از ابتدای سال به واحدهای تولیدی بزرگ که مصرف گاز بسیار زیادی دارند اطلاع رسانی شده بود که برای چهار ماه پایانی سال برنامه‌ریزی و سوخت جایگزین خود را ذخیره سازی کنند

رئیس اداره گاز شهرستان بناب در پایان از مردم شریف شهرستان بناب صرفه جویی جدی در مصرف گاز را خواستار شد و گفت: اگر شهروندان در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند قطعاً اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهد خورد.

  • نویسنده : داود زیبائی