استخدام ۱۵ هزار نفر نیروی خدماتی و سرایداری /کلاس های درس کمتر از ۲۵ نفر می شود /آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۲۶ اسفند
استخدام ۱۵ هزار نفر نیروی خدماتی و سرایداری /کلاس های درس کمتر از ۲۵ نفر می شود /آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۲۶ اسفند
معاون وزیر آموزش و پرورش در سفر به شهرستان بناب گفت: استخدام ۱۵ هزار نفر نیروی خدماتی و سرایداری در دستور این وزارت خانه است.

به گزارش صدای بناب،

صادق ستاری فرد معاون وزیر پس از استماع گزارش مدیر آموزش و پرورش، شهرستان بناب را یک شهر با زیربنای غنی فرهنگی و اجتماعی دانست که یک غنیمت بسیار گرانبها و فرصتی مناسب جهت سرمایه گذاری برای آموزش و پرورش می‌باشد.

ستاری فرد در ادامه گفت: همکاری تنگاتنگ دولت و مجلس باعث تصویب قانون رتبه بندی معلمان پس از ۱۱ سال شد که تا به این لحظه ۲۶ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات رتبه بندی پرداخت شده است.

وی افزود مسلما قانون رتبه بندی معلمان باعث رضایت شغلی همکاران محترم آموزش و پرورش شده و این امر افزایش کیفیت آموزشی را به دنبال دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به کمبود نیروی های خدماتی در بدنه آموزش و پرورش ۱۵ هزار نفر نیروی خدماتی و سرایداری در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد که این موضوع در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسیده و امیدواریم در صحن علنی نیز تصویب و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۱ هزار مربی پرورشی و ۲ هزار سرپرست مدارس شبانه روزی نیز در صف استخدام آموزش و پرورش هستند که نیروهای نهضتی، شاغل در مدارس غیردولتی و پیش دبستانی در اولویت این آزمون استخدامی قرار دارند.

ستاری فرد گفت: در موضوع کمبود نیروهای سرجمع تخصصی نیز اقدامات خوبی انجام شده از جمله اینکه ۴ هزار نفر صِرف مدیر و معاون برای مدارس به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.

وی در ادامه به تاخیر در پرداخت حقوق نیروهای خرید خدمات اشاره کرد و افزود: حقوق این همکاران برحسب قانون کار بوده است بطوریکه افزایش حقوق سالانه بر حسب قانون کار ۳ برابر افزایش حقوق کارمندان دولتی است، اما ردیف بودجه تخصیص یافته شده به آموزش و پرورش برحسب همان افزایش حقوقی است که کارمندان دولت دارند، به همین دلیل در تامین اعتبار برای پرداخت حقوق این عزیزان مشکلاتی پیش روی آموزش و پرورش قرار داشت که خوشبختانه با پیگیری‌های وزیر محترم این مشکلات برطرف و حقوق این عزیزان نیز به زودی پرداخت میشود؛ و یک خبر خوش هم اینکه برای عزیزان خرید خدمات سهمیه ویژه‌ای در آزمون استخدامی وجود خواهد داشت.

ستاری فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع پرداخت فوق العاده ویژه به کارمندان آموزش و پرورش افزود: موضوع افزایش فوق العاده ویژه برای معلمان تا ۳۵ درصد و همکاران ستادی تا ۵۰ درصد در کمیسیون تلفیق مجلس مطرح ولی متاسفانه به تصویب اعضاء کمیسیون نرسید اما وزارت آموزش و پرورش پیگیر این موضوع بوده تا معلمان نیز از فوق العاده ویژه حقوق برخوردار شوند.

🔹ستاری فرد در ادامه به موضوع پرداخت حق الزحمه طرح تعمیق یادگیری تابستان اشاره کرد و افزود: اعتبارات این طرح از محل اعتبارات ستاد مبارزه با کرونا بوده اما متاسفانه سازمان برنامه و بودجه از تخصیص این اعتبار برای آموزش و پرورش خودداری می کند اما من اطمینان میدهم که با پیگیری های همکاران در وزارت آموزش و پرورش این اعتبار تأمین و حق الزحمه معلمان پرداخت میشود.

🔹معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای کاهش تراکم کلاس های درس وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ های جداگانه ای با سازمان اداری و استخدامی جهت تأمین نیرو و سازمان نوسازی جهت تأمین فضا منعقد کرده است که امید است با اجرایی شدن این تفاهمنامه ها در آینده نزدیک شاهد کاهش تراکم کلاسی به ۲۵ نفر باشیم.

🔹وی در پایان به اهمیت دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری از مهمترین مراکز علمی کشور بوده و اصلی ترین محل تامین نیروی انسانی برای آموزش و پرورش است، در همین راستا وزارت آموزش و پرورش ۴۲۰ هزار مترمربع فضای آموزشی، فرهنگی و رفاهی خود را در اختیار این دانشگاه قرار داده است.

🔹ایشان همچنین در پاسخ به سوال کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش بناب مبنی بر زمان آزمون استخدامی اینگونه پاسخ داد: تلاش ما بر این است که آزمون استخدامی قبل از پایان سال و روز ۲۶ اسفند ماه برگزار شود اما در این تحقق نیافتن این موضوع آزمون در نزدیک ترین زمان ممکن پس از عید نوروز انجام خواهد شد که تمامی افراد دارنده مدرک لیسانس فوق لیسانس و دکترا با رعایت شرایط سنی ۴۰ سال می توانند در این آزمون شرکت کنند اما اولویت با نیروهای نهضتی، مدارس غیر دولتی، پیش دبستانی و خرید خدمات می باشد.