اصلاح کشور در گرو اصلاح آموزش و پرورش است
اصلاح کشور در گرو اصلاح آموزش و پرورش است
وزیر آموزش و پرورش راه شکوفا شدن آینده کشور را آموزش و پرورش دانست و گفت: اگر آموزش و پرورش در مسیر درست قرار گیرد، همه چیز اصلاح و زمینه رشد و تعالی کشور هموارتر می‌شود

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی صحرایی در نشست مشترک شورای آموزش و پرورش استان و شورای مدیران و نواحی و مناطق در تبریز افزود: مسئولان آموزش و پرورش در زمره مسئولانی هستند که در خط مقدم تعلیم و تربیت آینده سازان کشور قرار دارند از این رو باید این وظیفه مهم را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و در این میان با انتخاب درست، نگهداشت و ارتقای مقام معلم است که به تحقق صحیح این وظیفه دست می‌یابیم.

وی به سند تحول آموزش و پرورش هم اشاره‌ای کرد و افزود: سند تحول هر استان باید نسخه با برشی متناسب با آن استان داشته باشد و با جدیت اجرا شود، ضمن اینکه مدیران کل استان‌ها هم باید با تعیین مشاوران اجرایی سند، در اجرای سند تحول به صورت ویژه و ریشه‌ای اقدام کنند.

صحرایی ادامه داد: اجرای درست و جهادی سند تحول در استان ها با همکاری مسئولان آن استان با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت و این شاخصه در آذربایجان شرقی نمود بیشتری دارد، تا جایی که میزان مشارکت نهادهای مختلف در اجرای سند تحول آموزش و پرورش باید سالانه به وزارت آموزش و پرورش اعلام شود تا استان ها برای رقابت در ابن حوزه ترغیب شوند.

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت نامناسب اردوگاه الغدیر تبریز هم گریزی زد و گفت: این اردوگاه در شان تبریز نیست از این رو ۱۰ میلیارد تومان برای نوسازی و تجهیز آن اختصاص می دهیم و بقیه را هم مسئولان استان تقبل کنند.

صحرایی همچنین ۲۰ میلیارد تومان به هنرستان های استان تخصیص داد و گفت: این مبلغ تا ۲ روز آینده به حساب آموزش و پرورش استان واریز می شود.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست پشتیبانی از آموزش و پرورش را از اولی‌ترین وظایف دستگاه‌های اجرای استان بیان کرد و گفت: این پشتیبانی‌ها در سایه نگرش و رویکرد مسئولان به حوزه آموزش و پرورش به عنوان یک تکلیف، توجه کردن به جایگاه معلمان و کمک‌های مادی و معنوی همه دستگاه‌های اجرایی با همه توان و ظرفیت تحقق یافته است.

رضوی خرّم همچنین به خیّران مدرسه ساز به عنوان بازوان توانمند آموزش و پرورش هم اشاره کرد و افزود: بیشترین توجه بنده هم به این خیّران است و به بهانه‌های مختلف از آن‌ها تجلیل می‌کنیم تا مایه دلگرمی آن‌ها شده و در استمرار این کار فعال باشند، از وزارت آموزش و پرورش هم انتظار داریم در اجرای طرح‌های عمرانی خود همت مضاعفی داشته باشند تا این طرح در سریع‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

وی از وزیر آموزش و پرورش هم خواست در استان سردسیر آذربایجان شرقی منابعی برای برچیدن بساط مدارس کانکسی و سنگی واقع شده در مناطق محروم و دورافتاده اختصاص یابد تا از عقب ماندگی تحصیلی و همچنین انصراف از تحصیل دانش آموزان این مناطق جلوگیری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در این نشست گفت: دستگاه‌های اجرایی و مسئولان استان همواره در کناره آموزش و پرورش و یار و یاور ما هستند و این به علت اهمیتی است که حوزه آموزش و پرورش دارد.

سعادتی استخدام بیش از ۳ هزار و ۳۴۰ نفر در قالب ماده ۲۸ آموزگاری و دبیری، ایثارگران و دانشگاهیان، جذب ۷ هزار و ۴۵۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل در مدارس آموزش از راه دور و الکترونیکی، اجرای طرح شهید عجمیان در بیش از ۵۰۰ مدرسه استان و همکاری نهاد‌های مختلف به منظور مهارت آموزی دانش آموزان برای ایجاد اشتغال پایدار را از جمله مهم‌ترین مواردی برشمرد که در ماه‌های اخیر در استان انجام شده است.

در این نشست پیش از سخنرانی وزیر آموزش و پرورش، تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه فرهنگیان استان و دانشگاه صنعتی سهند امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند می‌توانند پس از ۲ سال تحصیل در این دانشگاه، برای ادامه تحصیل به دانشگاه فرهنگیان استان منتقل شده و پس از تحصیل در این دانشگاه با دو مدرک صادر شده از این دانشگاه ها، فارغ التحصیل شوند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما