اعتماد شهروندان به بیمارستان‌ها و کادر درمان افزایش یافته است
اعتماد شهروندان به بیمارستان‌ها و کادر درمان افزایش یافته است
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با اشاره به افتتاح ده‌ها پروژه درمانی شهرستان بناب گفت: از مهم‌ترین دستاورد های ما افزایش اعتماد شهروندان به حوزه درمان می‌باشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، دکتر وحید رضایی ظهر امروز در حاشیه افتتاح چندین پروژه درمانی در شهرستان بناب همزمان با هفته دولت اظهار داشت: ایجاد اعتماد مردم به بخش درمان مهم‌ترین دستاورد شبکه بهداشت و درمان بناب است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در ادامه با اشاره به روند پیشرفت زیرساخت‌های درمانی در شهرستان بناب گفت: با اضافه کردن تجهیزات مدرن، بازسازی، جذب نیروی متخصص و سایر اقدامات توانستیم اعتماد شهروندان به بیمارستان‌های بناب را افزایش بدهیم.

مهمترین اقدامات انجام شده طی یک سال اخیر در حوزه درمان شهرستان بناب

وی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده طی یک سال اخیر در حوزه درمان شهرستان بناب گفت: شهرستان بناب دارای دو بیمارستان، دو مرکز فوریت پزشکی، ۲۹ خانه بهداشت و ۱۶ مرکز بهداشت است که در مجموع ۷۱۹ نفر در بخش‌های مختلف درمانی در شهرستان بناب در حال فعالیت هستند.

وی افزود: طی ۵ سال اخیر حدود ۱۰۰ نفر از پرسنل ما بازنشسته شدند و قطعاً تا ۵ سال آینده حدود ۴۰ نفر دیگر از نیروهای ما بازنشست خواهند شد اما روند جذب نیروی متخصص بسیار کند است.

دکتر وحید رضایی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا چیزی حدود ۲۷۲ هزار دوز واکسن در شهرستان بناب ترزیق شده است، گفت: در همین راستا شهرستان بناب جزو برترین‌های استان در تزریق واکسن کرونا است.

افتتاح چندین پروژه درمانی طی ۶ ماه گذشته در بناب

وی با اشاره به افتتاح چندین پروژه درمانی طی ۶ ماه گذشته در بناب گفت: طی این ماه‌ها ۳ یونیت دندانپزشکی، مرکز نفس جهت جلوگیری از سقط کودکان، مرکز مشاوره، تخریب اراضی کشاورزی تحت کشت فاضلاب، مراکز مشاوره، جذب  ۳۰ متخصص، افزایش خدمات به ۱۷ هزار نفر در اورژانس، افزایش عمل جراحی از ۱۵۰ به ۷۵۰  نفر و افزایش تخت‌های آی‌سیو از ۴ به ۱۱ تخت از جمله اقدامات انجام شده است.

وی افزود: در کنار این کارها بخش ماموگرافی بیمارستان شهدای بناب، احداث بخش دیالیز با ۲۰ تخت، خریداری دستگاه mri با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار، تجهیز اتاق‌های عمل به صورت دقیق و کامل، اخذ مجوز برای احداث بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی با اعتبار بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان از جمله اقدامات ماه‌های اخیر می‌باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی جدید در ساختمان بهورزی شهرستان بناب ۲۰ نفر دانشجوی پرستاری مشغول به تحصیل خواهد شد، گفت: این تعداد در دفترچه کنکور ثبت و در آن ۱۰ نفر آقا و ۱۰ نفر خانم جهت تحصیل رشته پرستاری در بناب مشخص می‌شوند.

به دنبال افزایش کیفیت خدمات برای شهروندان هستیم

دکتر وحید رضایی در پایان با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش کیفیت خدمات برای شهروندان هستیم، گفت: خوشبختانه یکی از مهمترین اقدامات ما افزایش روحیه کادر درمان و توجیه آنها برای رفتار مناسب با بیماران بوده که اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

  • نویسنده : داود زیبائی