افراد شاخص جایی در نظام تصمیم گیری کشور ندارند
افراد شاخص جایی در نظام تصمیم گیری کشور ندارند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیا اینکه نیاز به جراحی عمیق در حوزه سیاسی و اجتماعی کشور داریم، اظهار کرد: یکی از ریشه‌های اساسی مشکلات کشور این است که مجلس و دولت همواره چوب لای چرخ هم می‌گذارند و این نبود تعامل است که باعث شده نتوانیم برای حل مشکلات کشور گام اساسی برداریم.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی با اشاره به وضعیت معیشتی مردم، گفت: تا زمانی که تحولات ساختاری در کشور شکل نگرفته است این مشکلات وجود خواهند داشت چراکه با این ساختار نمی‌توان کاری برای کشور انجام داد. بنابراین به نظرم تا زمانی که افراد ناکارآمد در پست‌های مختلف کشور حضور دارند، وضعیت کشور همینگونه خواهد بود.

مجلس و دولت چوب لای چرخ هم می‌گذارند

او در ادامه افزود: مشکل این است که مجلس و دولت همواره چوب لای چرخ هم می‌گذارند و این نبود تعامل است که باعث شده نتوانیم برای حل مشکلات کشور گام اساسی برداریم؛ بنابراین برای اینکه از این اوضاع و احوال خارج شویم باید تحولات ساختاری مانند نظام پارلمانی و حزبی ایجاد شود. برخورد قوه قضاییه با عاملین فساد هم بسیار مهم است و با وجود دستگاه های بسیاری که وظیفه نظارت را بر عهده دارند  نتوانسته یم با فساد گسترده ای که شکل گرفته مقابله کنیم.

نیاز به جراحی عمیق در حوزه سیاسی و اجتماعی کشور داریم

باقری تصریح کرد: اگر به دنبال حل مشکلات مردم در حوزه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستیم باید جراحی عمیق سیاسی و اجتماعی انجام دهیم تا همه در ساختار کشور تاثیرگذار باشند.  چند ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو داریم و شورای نگهبان گفته که برای این انتخابات ۵۰ نفری اعلام آمادگی کرده اند و این مشکل اساسی کشور است که اینگونه ۵۰ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری وارد می شوند و بعد با رد صلاحیت هزینه روی دست کشور بگذارند، اینها مشکل اساسی کشور است که باید آن را سامان دهیم.

افراد شاخص جایی در نظام تصمیم گیری کشور ندارند

نماینده مردم بناب با تایید این موضوع که نظام تصمیم گیری کشور دچار مشکل است و افراد شاخص نمی توانند در این سیستم وارد شوند، اظهار کرد: نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور فشل و از کار افتاده است، اگر قرار باشد کار درستی انجام شود باید در ساختار و چند بند قانون اساسی نظام پارلمانی و حزبی شکل بگیرد تا همه به مجموعه های خود پاسخگو باشند. با رویه موجود شاید یک یا دو دوره افراد توانمند بتوانند در این سیستم حضور داشته باشند اما اگر نظام حزبی وجود داشته باشند افراد توانمند وارد سیستم تصمیم گیری کشور شده و احزاب هم این افراد را انتخاب می کنند چون به فکر آبروی خود خواهند بود.

مجلسی که زمانی در رأس امور بود الان در انتهای امور هم نیست

او در پایان خاطرشان کرد: تصمیم سازی و تصمیم گیری در این مجلس انجام نمی شود. چند درصد تصمیمات در این مجلس گرفته می شود؟ دلیلش هم موازی کاری هایی که در این کشور صورت می‌گیرد و واقعیت این است مجلسی که زمانی در رأس امور بود الان در انتهای امور هم نیست.