افزایش استقبال صنایع از بورس های دانشجویی
افزایش استقبال صنایع از بورس های دانشجویی
مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان با اشاره به افزایش استقبال صنایع از بورس‌های دانشجویی گفت: بورس هیات علمی برای رشته های هنر نیز بسیار فعال پیش می‌رود.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات جلسه با صاحبان صنایع در خصوص معرفی بورس‌های دانشجویی گفت: ماهی یک‌بار جلسه‌ای با حضور صاحبان صنایع برگزار می‌کنیم و نقطه‌نظرات صنایع را به صورت مستقیم شنیده و کار خودمان را اصلاح می‌کنیم.

وی با اشاره به افزایش استقبال صنایع از بورس‌های دانشجویی ادامه داد: در حال حاضر صنایع به صورت مستمر تقاضای خود را برای بورس مشاغل ارائه می‌دهند تا افرادی را بورس کنند و در آینده در آن شرکت‌ها مشغول به کار شوند.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان افزود: همچنین صنایع نیازهای فناورانه و پژوهشی خود را اعلام می‌کنند تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی در ازای دریافت بورسیه بر روی پروژه‌های آنها فعالیت کنند که این دو اتفاق درحال رخ دادن است.

وی افزود: از طرفی ما نیز در تهران و هم استان به استان در این جلسات شرکت می‌کنیم تا یک ارتباط واقعی بین نیازهای صنایع و شرکت‌ها و وزارت علوم شکل گیرد.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان با اشاره به بورس‌های دانشجویی افزود: امسال «بورس دانش» کلید خورد در دفترچه کنکور قرار گرفت و برای سال‌های آتی ان‌شاءالله ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: «بورس هیأت علمی» در حال انجام است و در حال برگزاری جلسات مصاحبه‌های خارج از کشور برای این افراد در رشته‌های هنر هستیم.

وی افزود: بورس تحصیلی خارج از کشور برای تأمین اعضای هیأت علمی مورد نیاز در رشته گرایش‌های هنر اعم از موسیقی، هنرهای تجسمی، نمایشی، مطالعات میان رشته‌ای، شهرسازی، معماری، مرمت، طراحی صنعتی، هنرهای صناعی و طراحی پارچه صورت می‌پذیرد.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان افزود: فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور و همچنین دانشجویان دکتری خارج از کشور می‌توانستند در بورس تحصیلی خارج از کشور برای تأمین اعضای هیأت علمی مورد نیاز در رشته گرایش‌های هنر شرکت کنند.

وی با بیان اینکه بورس هیأت علمی بسیار فعال پیش می‌رود افزود: «بورس صنعت مشاغل» را با یک شرکت خودرو سازی آغاز کردیم، دردفترچه کنکور قرار گرفت و قراردادهای آن با دانشجویان در حال منعقد شدن است و بقیه شرکت‌ها نیز در حال اضافه شدن هستند، «بورس بنگاه اقتصادی» را نیز با شرکت ملی نفت شروع کرده ایم که به‌زودی قرارداد آن بین مدیرعامل شرکت نفت و رئیس سازمان امور دانشجویان منعقد می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر