ضرورت توجه مسئولان بناب به ارتقای کیفیت اماکن تفریحی و گردشگری شهرستان
ضرورت توجه مسئولان بناب به ارتقای کیفیت اماکن تفریحی و گردشگری شهرستان
با توجه به افزلیش جمعیت شهری بناب شهروندان ارتقای کیفیت در مراکز تفریحی و گردشگری شهرستان را از مسئولان مطالبه دارند.

به گزارش خبرنگار صدای بناب، کمبود اماکن تفریحی و گردشگری طی سالهای اخیر در بناب و کم توجهی مسئولان به این امر همواره مورد انتقاد و گله‌مندی شهروندان خصوصا در فصل تابستان بوده و است که با ارسال پیام های متعدد از رسانه صدای بناب درخواست مطالبه گری دارند.

این روزها به دلیل کمبود مکان‌های تفریحی در بناب شاهد رغبت جوانان برای حضور در کافه‌های سطح شهر و یا گذراندن اوقات فراغت آنان به شکل نامناسب در مکان های تفریحی شهرهای همجوار هستیم که این موضوع عاملی جهت افزایش آسیب‌های اجتماعی در بناب محسوب می‌شود و متاسفانه بازتاب آن را در کلانتری ها و دادگستری می بینیم و این خطری بزرگ برای آینده جوانان بنابی است.

وجود پارک فدک و ملت غیر قابل انکار می‌باشد ولیکن این‌ مکان‌ها برای تفریح و گردش جوانان بناب کفایت نمی‌کنند؛ چرا که پارک ملت بناب به عنوان پارکی برای بازنشستگان محسوب می شود و شهرداری با انتقال چرخ و فلک و سایر وسیله های تفریحی، بازنشستگی این پارک را به صورت نامحسوس اعلام کرده است .

پارک فدک نیز وضعیت مطلوبی ندارد چراکه که هر روز شاهد گلایه از نبود روشنایی کافی، مسیر های خاکی و بدون سنگفرش، وجود سگ های بلاصاحب، حوض پر از جلبک، استهلاک وسایل بازی کودکان و ده ها مشکل دیگر … هستیم که از پایه نیاز جدی به اصلاح و ترمیم دارند.

و اما تفرجگاه قره قشون که به گفته مسئولین شهرستان از جمله اماکن تفریحی بناب محسوب می‌شود متاسفانه از زیرساخت‌ تفریحی مناسبی جهت گذران اوقات فراغت خانواده‌ها بهره مند نیست لذا یک خانواده در طول سال نهایتا یکبار به جایی که امکانات آن در این مکان گردشگری محدود  است.

به تازگی نیز انتقادهای شدیدی از نحوه مدیریت پارک بانوان که تنها محیط اختصاص داده شده به بانوان شهرستان است، به رسانه مردمی صدای بناب می رسد که اگر شرایط به همین منوال پیش برود کلا درب این مکان در طول روز به روی بانوان قفل خواهد شد!

این نکته باید برای مسئولان شهرستان بناب تعریف شود که صرفا فقط وجود سرویس بهداشتی، چمن و درخت یک مکان را تبدیل به مکان تفریحی نمی کند!

توسعه و راه اندازی مراکز تفریحی مانند شهربازی جدید و تله کابین و زیپ لاین و… می تواند هم موجب جذب گردشگران از شهرهای همجوار شود، هم منبع در آمدی برای شهر و ایجاد شغلی برای جوانان جویای کار شهرستان باشد که در همین راستا مطالبه مردم شهرستان از مسئولان تعمیر فضاهای تفریحی موجود و ایجاد محیطی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده ها خصوصا کودکان و جوانان شهرستان است.

انتهای پیام/ داود زیبائی