افزایش نسبی مراجعه بیماران به مراکز درمانی به دلیل عوارض ناشی از مازوت سوزی
افزایش نسبی مراجعه بیماران به مراکز درمانی به دلیل عوارض ناشی از مازوت سوزی
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب از افزایش نسبی تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به دلیل عوارض ناشی از مازوت سوزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، دکتر وحید رضایی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب صبح امروز در جلسه مخاطرات طبیعی در بناب با اشاره به استفاده از مازوت به عنوان سوخت نیروگاه سهند بناب اظهار داشت: آنچه که مشخص است نفت کوره یا همان مازوت با کیفیت بسیار پایین در این نیروگاه مصرف و باعث آلودگی محیط زیست می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با اشاره به افزایش بیماری‌های ناشی از مازوت سوزی در شهرستان بناب اظهار داشت: متاسفانه طبق مشاهدات و آمار  تعداد مراجعه کنندگان بیماران ناشی از مازوت سوزی در بناب افزایش یافته است.

وی افزود: علائمی از قبیل سوزش چشم مشکلات تنفسی، حساسیت‌های مختلف مشکلات قلبی و گوارشی از جمله علائم است که در بیماران به دلیل مازوت سوزی در این شهرستان دیده می‌شود.

وی افزود در صورت افزایش مازوت سوزی قطعاً شاهد باران های اسیدی خواهیم بود و این نوع بارش‌های اسیدی بر روی پوست تاثیر گذاشته و سایر امراض از قبیل سکته قلبی سکته مغزی بیماری‌های پوستی را به وجود خواهد آورد.

دکتر وحید رضایی با اشاره به ضرورت مشخص شدن میزان آلایندگی در شهرستان بناب گفت شهرهای دیگر از جمله تهران اصفهان و تبریز در صورت مشاهده میزان آلایندگی و بالا رفتن از میزان استاندارد مدارس را تعطیل می‌کنند اما در شهرستان بنابلاینگی به طور دقیق مشخص نیست

وی در پایان گفت امیدواریم تمامی مسئولان شهرستان بناب برای جلوگیری از افزایش مازوت سوزی در نیروگاه و سایر صنایع اقدامات لازم را انجام بدهند تا شاهد افزایش ایمنی سلامت مردم باشیم.

  • نویسنده : داود زیبایی