افزایش ۵۰ درصدی تصادفات جرحی و ۱۷۳ درصدی تصادفات خسارتی در بناب با وجود ۲۷ درصد افزایش در اعمال قانون!
افزایش ۵۰ درصدی تصادفات جرحی و ۱۷۳ درصدی تصادفات خسارتی در بناب با وجود ۲۷ درصد افزایش در اعمال قانون!
فرماندار شهرستان بناب بر لزوم انجام استعلام ترافیکی قبل از صدور مجوز برای مطب ها و برخی مشاغل ترافیک را تاکید کرد.

به گزارش صدای بناب، رضا لعلی در اولین جلسه شورای ترافیک شهرستان بناب در سال ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه خروجی جلسات شورای ترافیک باید کاهش ترافیک و افزایش آرامش مردم باشد، اظهار تاسف کرد: با وجود افزایش ۲۷ درصدی اعلام قانون در حال حاضر شاهد افزایش ۵۰ درصدی تصادفات جرحی و افزایش ۱۷۳ درصدی تصادفات خسارتی در شهرستان بناب نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی تاکید کرد: آسایش و آرامش شهروندان اولویت شورای ترافیک شهرستان هست و باید تصمیمات و هر گونه تغییرات ترافیکی در این راستا باشد تا موجب حفظ جان و مال مردم شود.

لعلی همچنین با تاکید بر اینکه لازمه کنترل ترافیک بناب ترویج اخذ استعلام ترافیکی از شورای ترافیک توسط ارگان های مختلف به ویژه اتاق اصناف است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد مراکز درمانی و برخی مشاغل ترافیک زا مانند تعمیرگاهها بدون اخذ استعلام ترافیکی فعالیت خود را شروع کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب در ادامه با اشاره به برخی انتقادها از عدم اجرای کامل طرح جامع ترافیکی بناب، افزود: بسیاری از پیشنهادات طرح جامع ترافیکی بناب نیاز به تامین زیرساخت دارند و باید قبل از اجرا شهرداری زیرساختهای لازم را فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع برگزاری کورس توسط برخی جوانان در معابر شهرستان، تاکید کرد: برخی بازگشایی پیست بناب را برای کنترل این موضوع موثر می دانند ولی بازگشایی این پست چاره ساز نخواهد بود و باید فرهنگ سازی لازم برای جوانان در خانواده ها صورت گیرد.

فرماندار شهرستان بناب در انتها ضمن تشکر از شهرداری بناب برای زیباسازی پل روگذر سرداران در میدان معلم به عنوان یک المان شهری، بر لزوم تامین روشنایی بالای این پل نیز با همکاری ارگان های ذیربط تاکید کرد و در خصوص افزایش انتقادها از عدم تحقق وعده انتقال پلیس راه بناب به خارج از محدوده شهری نیز افزود: پروسه انتقال پلیس راه به خارج از شهر طولانی بوده و تحقق این موضوع نیاز به پیگیری از مسئولین کشوری دارد.

  • نویسنده : داود زیبائی