امام حسین(ع) بشریت را سر سفره دین‌داری می‌نشاند
امام حسین(ع) بشریت را سر سفره دین‌داری می‌نشاند
حجت الاسلام حسینی بجیان کرد: نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر دنیا ارادت به امام حسین(ع) رشد فزاینده دارد و به تعبیری شاهد این هستیم که این امام مظلوم(ع) بشریت را سر سفره دین‌داری می‌نشاند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری آناج،سید شهاب الدین حسینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی  اظهار کرد: هر سال نسبت به سال‌های گذشته نقش آفرینی و حضور  امت ایران اسلامی در عرصه عزاداری زیاد می‌شود چرا که در خون امام حسین (ع) حرارتی است که هیچ‌وقت سرد نمی‌شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره رشد فزاینده دینداری و اظهار ارادت به اباعبدالله حسین(ع) بیان کرد: نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر دنیا ارادت به امام حسین(ع) روز به روز افرایش پیدا می‌کند و به تعبیری شاهد این هستیم که این امام مظلوم(ع) بشریت را سر سفره دین‌داری می‌نشاند.

وی عنوان کرد: در واژه شناسی عاشورا، کنیه «اباعبدالله‌ی» برای امام حسین (ع) یک مقام است و با این تعبیر و تعریف می‌توان گفت، هر کس سر سفره بندگی پروردگار بخواهد بنشیند؛ واسطه امام حسین است.

وی گفت: اما حسین(ع) یعنی امتداد رسالت نبوی با شور و حال؛ ۱۴۰۰ سال از عاشورا گذشته است و این عرض ارادات و محبت به امام حسین(ع) را می‌توان در پیاده روی اربعین دید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) مرزهای جغرافیایی جهان اسلام و مرزهای اعتقادی ادیان را پشت سر گذاشته، عنوان کرد: رشد معنویت و گرایش به اباعبدالله(ع) که نماد تشیع و دین اسلام و معنویت است؛ مسیحی و مسلمان و یهودی و همه اقوام و ادیان را در مسیر راهیان اربعین قرار می‌دهد و این به عنوان بزرگترین مولفه‌ای است که وحدت را همچنان در بین مردم پویا نگه‌داشته است.

وی در ادامه گفت: امام حسین(ع) فقط برای شیعه و مسلمان نیست، وقتی کشش یک فرد مسیحی و خاخام های یهودی که خارج از تعصبات صهیونیستی را در حال عرض ارادت می‌بینیم بیشتر به این موضوع پی می‌بریم که مکتب سیدشهداء به عنوان یک مولفه وحدت‌بخش بین اقوام و ادیان و مذاهب است.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: امام حسین(ع) آمده انسانیت را حیا کند و با قیامش بشریت را از ضلالت و سرگردانی برهاند.

وی گفت: غول‌های رسانی تلاش می‌کنند در جامعه معنویت را از بین ببرند، فساد را گسترش دهند و با هزینه های گزاف استکبار و استعمار می‌خواهند وحدتی که بین مسلمانان و جهان اسلام که با فرهنگ اباعبدالله اخت شده، از بین ببرندوکم رنگ کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مقام اعظم امام حسین(ع) و امید بخشی این امام در کربلا عنوان کرد: امام حسین(ع) عظیم، خودش را فدای اسلام اعظم می‌کند تا همه بشریت از سفره بندگی متنعم شوند.

  • منبع خبر : خبرگزاری آناج