امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه کارادنیز تکنیک ترکیه با دانشگاه بناب
امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه کارادنیز تکنیک ترکیه با دانشگاه بناب
رئیس دانشگاه کارادنیز تکنیک ترکیه، پروفسور حمدلله چوالجی پس از دیدار با رئیس دانشگاه بناب تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه را امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از روابط عمومی دانشگاه بناب؛ در این دیدارها که با حضور رئیس دانشگاه کارادنیز تکنیک کشور ترکیه و دانشگاه بناب انجام یافت، بر گسترش روابط علمی و دانشگاهی میان دو کشور تأکید شد.

رئیس دانشگاه بناب ضمن عرض خیر مقدم به همتای خود از کشور ترکیه

دکتر مجتبی عباسیان، رئیس دانشگاه بناب ضمن عرض خیر مقدم به همتای خود از کشور ترکیه، گفت: ایران و ترکیه تنها دو کشور همسایه نیستند، بلکه دو کشور مسلمان هستند که دارای اشتراکات فرهنگی و تاریخی بسیاری می‌باشند و همچنین این دوکشور پیش‌قراولان تولید علم در منطقه و جهان اسلام می­ باشند که باید همکاری ­های مشترک علمی دو کشور بیش از پیش تقویت شود.

وی ادامه داد: روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم منطقه در طول قرن‌ها و ادوار تداوم داشته است و با ارتباطات مستمر و مفید بین دانشگاه های این دو کشور، می­توان به نتایج خوبی رسید.

دانشگاه بناب را یک دانشگاه صنعتی نام­برد

دکتر عباسیان، دانشگاه بناب را یک دانشگاه صنعتی نام­برد و گفت: دانشگاه بناب علی رغم اینکه یک دانشگاه جامع می ­باشد ولی در اکثر رشته های فنی و مهندسی صاحب نظر و دارای اساتید شاخص در عرصه بین الملل می باشد و اقدامات خوبی نیز به جهت جامعه محور بودن در رفع بسیاری از مشکلات جامعه انجام داده است و علاقمندیم با همکاری دانشگاههای بزرگ بین المللی در قالب جامعه­ محوری چه در ایران و چه در ترکیه به وظیفه ذاتی خود جامه عمل بپوشانیم.

رئیس دانشگاه کارادنیز تکنیک کشور ترکیه از حضور در کشور دوست و برادر ایران و در جمع مردم خونگرم بناب و دانشگاه بناب ابراز خرسندی کرد

پروفسور حمدلله چوالجی، رئیس دانشگاه کارادنیز تکنیک کشور ترکیه از حضور در کشور دوست و برادر ایران و در جمع مردم خونگرم بناب و دانشگاه بناب ابراز خرسندی کرد و گفت: قبل از این دیدار، شهر زیبای بناب و دانشگاه بناب را نمی­ شناختم ولی پس از حضور در این شهر زیبا و همچنین دانشگاه بناب متوجه شدم که این شهر یکی از پتانسیل های عظیم صنعتی و گردشگری در منطقه محسوب می­ شود و دانشگاه بناب نیز بعنوان یک دانشگاه جوان و پویا در این منطقه خود نمایی می­ کند.

اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور ایران و ترکیه

وی در ادامه ضمن تاکید بر اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور ایران و ترکیه، گفت: دو کشور برادر ایران و ترکیه بخاطر نزدیکی جغرافیایی که با هم دارند دارای اشتراکات زیادی در زمینه های فرهنگی، دینی و معماری هستند و این دو کشور بخاطر مرزهای مشترکی که بین هم دارند و بخاطر تعاملات فراوان این دو کشور در طول تاریخ، این دو کشور فرهنگ نزدیک به هم دارند که این تقارب در زمینه­ های زبان، غذا، پوشش و آداب و رسوم تاثیر خود را به جا گذاشته است.

پروفسور چوالجی در ادامه گفت: بنده از انعقاد تفاهم­ نامه با دانشگاه توانمند بناب بسیار خوشحالم و امیدوارم پس از این تفاهم­ نامه بتوانیم در قالب تبادل استاد و دانشجو، دانشجویان دکترای مشترک، فرصتهای مطالعاتی و … اقدامات خوبی انجام دهیم.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسن حیدرزاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاونان دانشگاه سخنانی پیرامون هم افزایی و تعامل بیش از پیش دانشگاه های دو کشور انجام دادند.

دکتر ناصر قاسمیان رئیس حوزه ریاست و امور بین الملل دانشگاه پیشنهاد داد که خارج از پروژه های مرسوم بین دو کشور ایران و ترکیه مانند تو بی تاک (Tubitak) پروژه های مشترک بین دو دانشگاه و بین اساتید دو دانشگاه منعقد گردد که در این صورت علاوه بر منتفع شدن اساتید، دانشجویان این اساتید نیز می توانند از تجهیزات آزمایشگاهی این دو دانشگاه بهره مند گردند، همچنین صدور مدرک تحصیلی مشترک برای دانشجویان ارشد و دکتری با گذراندن دروس ارائه شده مشترک بین دو دانشگاه در دستور کار قرار گیرد که با استقبال ریاست دو دانشگاه قرار گرفت.

گفتنی است پس از نشست بین دو رئیس دانشگاه و امضای تفاهم­نامه همکاری، روسای دانشگاه ها از آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه بناب و مجتمع فاخر فولاد ظفر بناب و همچنین مدیرعامل این مجتمع، مهندس امید ظفر بناب دیدار و گفتگو کردند.

  • نویسنده : امید اسماعیلی