انتخابات امانت مردم است
انتخابات امانت مردم است
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر رعایت اصل امانت در جریان برگزاری انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، گفت: در این عرصه مهم سیاسی نباید ذره ای شائبه ایجاد شود چون انتخابات امانت مردم است.
به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری آناج، عابدین خرم روز چهارشنبه در جلسه مشترک ستاد اجرایی و هیأت نظارت بر انتخابات استان، ماموریت مهم و اصلی دست اندرکاران را برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی دانست و یادآور شد: در این مسیر مجریان و ناظران باید با دقت هرچه تمام اقدام کنند.وی با تأکید بر قانون مداری، استقلال، بی‌طرفی و جلوگیری از سوگیری احتمالی دست اندرکاران انتخابات، اظهار کرد: گفتار‌ها، دیدار‌ها و تعاملات باید به نحوی باشد تا احدی نتواند ایجاد شائبه کند و باید همه عواملی که در حوزه انتخابات مسئولیت دارند اعم از اعضای ستاد اجرایی و هیأت نظارت بر انتخابات، ظرأفت کاری را رعایت کرده و بر اساس قانون حرکت کنند.

خرم از روند جریان انتخابات در آذربایجان شرقی ابراز رضایت کرد و افزود: انتخابات در کشور ما به منزله آبروی نظام و مردم است و باید توجه داشت که دوام و قوام جمهوری اسلامی به اجرای باشکوه انتخابات بر می‌گردد که در این میان هر چقدر انتخاباتی پرشور، آگاهانه و توام با اطمینان برگزار شود، در تمام ابعاد جایگاه نظام در جهان تثبیت می‌شود.

وی گفت: انتخابات حق و‌امانت مردم نزد ماست و باید با تمام دقت ماموریت‌ها را پیگیری کنیم تا دشمنان و مغرضان داخلی و خارجی دستاویزی برای توطئه نداشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه با بررسی دقیق انتخابات گذشته و حضور می‌دانی در شهرستان‌ها، نقاط ضعف و قوت در سراسر استان احصاء شده است، گفت: در جلسات ستاد انتخابات تمام ضعف‌های ادوار گذشته بررسی شده و دستورات لازم برای رفع نقاط ضعف و خرید اقلام و تجهیزات مورد نیاز صادر شده است.

تراب محمدی مجموع شعب اخذ رای انتخابات آینده در آذربایجان شرقی در جریان انتخابات گذشته را سه هزار و ۵۳ شعبه بود که از این تعداد یک هزار و ۵۱۲ شعبه در مراکز شهری و یک هزار و ۵۴۱ شعبه در مناطق روستایی مستقر شده بود.

وی اظهار کرد: تمام تلاش ما در ستاد انتخابات استان مشارکت حداکثری واجدان شرایط رای دهی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و صیانت از آرای مردم است.

محمدی ادامه داد: ثبت نام نهایی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۷ مهر ماه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام خواهد شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری آناج