اهمیت بالای مهارت آموزی در کنار سوادآموزی برای ورود به بازار کار
اهمیت بالای مهارت آموزی در کنار سوادآموزی برای ورود به بازار کار
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار بناب توجه به مهارت آموزی در کنار سوادآموزی برای دانش آموزان و دانشجویان را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، فیروز مبین ظهر امروز در جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان بناب با اشاره به اینکه متاسفانه بیشتر آمار جوانان بیکار ما فارغ التحصیل از دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهد،اظهار داشت: شهرستان بناب نیز از این موضوع مستثنی نبوده و متاسفانه برخی از جوانان تحصیل کرده ما نیز بیکار هستند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در شهرستان بناب صدها واحد تولیدی و کارخانجات بسیار بزرگ وجود دارد اما برخی از جوانان به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی گاهاً مهارت و توان لازم برای حضور در این کارخانجات و واحدهای تولیدی را ندارند و خود نیز تمایل به کار کردن در این واحدهای تولیدی نیستند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان بناب توجه به مهارت آموزی در کنار علم آموزی را مهم عنوان کرد و گفت:  صرفاً با تکیه بر اینکه سواد دانشگاهی و یا مدرک دانشگاهی نمی‌توان شغل مناسبی را برای جوانان فراهم کرد چرا که آنان تجربه و یا مهارت لازم برای کارها را ندارند.

این مقام مسئول توجه بیشتر نهادهای دولتی و غیر دولتی از جمله آموزش و پرورش به بحث مهارت آموزی را خواستار شد و گفت:آموزش و پرورش بهتر است از همان ابتدا به دانش آموزان،  آموزش بدهد که در کنار سوادآموزی به مهارت آموزی نیز توجه کنند تا در آینده در بازار کار دچار مشکل نشوند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اداره ورزش و جوانان بابت برگزاری جلسات ستاد سامانده جوانان شهرستان بناب اظهار داشت: مطالبات و موضوعات مطرح شده در این جلسات می‌بایست با جدیت پیگیری و در جلسات بعدی نتیجه کار حاصل شود.

  • نویسنده : داود زیبائی