اولویت اول در کنترل ساخت‌وسازها باید حفظ جان مردم باشد / وجود ۲ هزار مورد کسری پارکینگ در ساخت‌وسازهای اخیر بناب
اولویت اول در کنترل ساخت‌وسازها باید حفظ جان مردم باشد / وجود ۲ هزار مورد کسری پارکینگ در ساخت‌وسازهای اخیر بناب
فرماندار بناب از وجود ۲ هزار مورد کسری پارکینگ در ساخت‌وسازهای اخیر بناب که عمدتا غیرمجاز بوده اند، خبر داد.

به گزارش صدای بناب،  رضا لعلی فرماندار شهرستان بناب ظهر یکشنبه در جلسه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان بناب با تاکید بر اینکه اولویت اول در کنترل ساخت‌وسازها باید حفظ جان مردم باشد، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر علاوه بر اینکه شاهد ساخت‌وسازهای بدون پروانه و بعضا در کاربری های غیرمسکونی در شهر بناب هستیم، اخیرا افزایش تعداد طبقات به صورت غیرمجاز نیز در بناب رواج پیدا کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید بیش از پیش به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان بناب حساس بود، هشدار داد: به علت غیراصولی و غیرفنی بودن این افزایش طبقات که اکثرا هم با سازه های نامتجانس احداث می شوند، امنیت جانی مردم در مقابل حوادث طبیعی و غیرطبیعی تهدید می شوند.

 

لعلی در ادامه بر لزوم برخورد قانونی با متخلفین ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرها و روستاهای شهرستان بناب تاکید کرده و خاطرنشان کرد: تراکم جمعیتی در نقاط شهری و روستایی این شهرستان به شدت بالاست و در صورت عدم توجه به موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز مشکلاتی چون نیاز به مسیرگشایی های جدید در شهرها و روستاها به زودی دامن‌گیر خواهند شد.

 

فرماندار شهرستان بناب در ادامه با اشاره به وجود ۲۰۰۰ پرونده ماده صدی در حال حاضر در شهر بناب، اظهارداشت: امروز که بناب از نظر ترافیکی دچار مشکلات عدیده ای است یکی از کمترین مشکلات ساخت‌وساز غیرمجاز هم تشدید همین مشکل ترافیک هست به طوری که هر پرونده ماده صدی موجود در شهر بناب حداقل یک واحد کسری پارکینگ نیز دارد!

 

وی همچنین به موضوع تخریب اراضی کشاورزی بناب با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این اراضی اشاره کرده و افزود: تخریب اراضی کشاورزی با ویلاسازی ها باعث افزایش چاههای غیرمجاز در سالهای اخیر شده است که در صورت عدم جلوگیری سبب از بین رفتن منابع آبی شهرستان بناب خواهند شد.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب در انتها با اشاره به اینکه هیچ قصوری در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز از سوی مسئولین پذیرفتنی نیست، از دادستان شهرستان بناب خواست تا درصورت سهل‌انگاری مسئولین در این خصوص با شدت با آنها برخورد شود.

 

  • نویسنده : داود زیبائی