اگر برای احیای دریاچه ارومیه اقدام نشود منطقه غیر قابل زیست خواهد شد
اگر برای احیای دریاچه ارومیه اقدام نشود منطقه غیر قابل زیست خواهد شد
امام جمعه شهرستان بناب در مورد وضعیت وخیم دریاچه ارومیه و اجرای سریع برنامه های مدون و معقول برای احیای آن به دولتمردان و مسئولان استانی هشدار داد.

🔹به گزارش صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در خطبه های آیین جمعه این هفته شهرستان بناب با عرض تبریک سالروز میلاد امام هادی علیه السلام و فرارسیدن عیدالله الاکبر، عید اکمال دین، عید غدیر خم اظهار داشت: غدیر مرکز، کانون و محور معتبرترین نصوص صریحه بر ولایت بلافصل امیرالمومنین علی علیه السلام است.

🔹وی افزود: حدیث شریف غدیر که در یک همایش بی سابقه که در آن همه سران اصحاب و خیل انبوه حجاج بلاد حضور داشتند، خوانده شده و حدیثی برتر از آن وجود ندارد.

🔹خطیب جمعه بناب با اشاره به ملاک قطعی فضائل و مناقب در اسلام ۴ رکن ایمان بخدا، علم، تقوا و جهاد فی سبیل الله است، تصریح کرد: اول شخصی که اکمل و اتم این ۴ مورد است، فقط علی بن ابیطالب علیه السلام می باشد.

🔹حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اذعان بر اینکه این همه تهدید، تحریم و فشارها فقط بخاطر این است که ولایت علی در ایران حاکم است، گفت: خوی استکباری غرب و آمریکا این است که کشورها فقط دنباله رو خط و مشی شیطانی آنها باشند.

🔹وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات شهرداری بناب از عدم تحقق وعده های شهردار در راه اندازی نهضت آسفالت در مرکز شهر و خیابان های اطراف انتقاد کرد و گفت: تابستان دارد تمام می شود اما چاله و چوله خیابان های مراکز پر تردد شهر انسان را خجالت زده می کند؛ لذا از مسئولین شهرداری می خواهم به وعده های خود عمل کنند.

🔹امام جمعه بناب با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه و خطر زیست محیطی آن در منطقه خطاب به دولتمردان و نمایندگان دولت در استان خاطر نشان کرد: اگر برنامه جامع، مدون و معقول برای این امر دارید سریع اجرا کنید و گرنه برنامه های دولت های قبل را ادامه دهید، و در صورت تعلل دیگر این منطقه غیر از بیماری های مهلک و لاعلاج محلی برای زندگی و آرامش نخواهد بود.

انتهای خبر/ داود زیبائی