اگر تقسیمات استانی به اتحاد کشور خدشه وارد کند نابخشودنی است
اگر تقسیمات استانی به اتحاد کشور خدشه وارد کند نابخشودنی است
معاون رئیس جمهور بر لزوم حفظ اتحاد در نقاط مختلف کشور به ویژه در استان های غربی تاکید کرد.

به گزارش صدای بناب، علی سلاجقه رئیس ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب با تاکید بر اینکه حفظ اتحاد در کشور در شرایط کنونی از همیشه واجب تر است، اظهار داشت: تغییر در تقسیمات کشوری در هیچ نقطه‌ای از کشور به ویژه در استان های غربی نباید پاشنه آشیل اتحاد مردم باشد.

رئیس سازمان محیط زیست و نماینده ویژه اعزامی رئیس جمهور به بناب تصریح کرد: اگر با تغییر در تقسیمات کشوری کوچکترین خدشه ای به اتحاد وارد شود قطعا نابخشودنی است.

وی بر حفظ اتحاد در شهرستان های منطقه برای حل مشکلات زیستی محیطی نیز تاکید کرده و افزود: مسائل محیط زیستی مرزبندی سیاسی و جغرافیایی ندارد و برای حل این مشکلات باید نگاهی فراتر داشت.

معاون ویژه رئیس جمهور در در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالا در شهرستان بناب گفت اهمیت دوچرخه سواری در شهرستان اقدام نشان میدهد که این شهرستان از قدیم در حوزه محیط زیست نقش خوبی ایفا کرده است.

علی سلاجقه در ادامه با تاکید بر تامین حقابه شرب شهرستان ها گفت: شهرستان بناب دارای حق آب مشخص است و قطعاً تمام منابع که می‌بایست حقابه شهرستان بناب را بدهند باید به تعهدات خود پایبند باشند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور در پاسخ به درخواست شهردار بناب مبنی بر  ایجادکمربندی سبز در حاشیه شهرستان بناب گفت: محیط زیست کاملاً موافق احداث جاده های سلامت و کمربند سبز است و اگر وزارت نیرو همکاری لازم را داشته باشد قطعاً با شهرداری بناب همکاری خواهیم کرد.

وی در پایان حفاظت از محیط زیست را وظیفه همه مسئولان کشور و عموم مردم عنوان کرد و گفت: اگر دست به دست ندهیم قطعاً شاهد اتفاقات تلخی در اقلیم های مختلف کشور و همچنین منابع طبیعی خواهد افتاد و در همین راستا به دنبال مشکلات زیست محیطی کاوه سودای مراغه خواهیم بود.

  • نویسنده : داود زیبائی