بازگشت ۶۳ کارخانه و ۸ معدن راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌شرقی/ اتصال ایستگاه خاوران به راه‌آهن تبریز با ۲ هزار میلیارد تومان
بازگشت ۶۳ کارخانه و ۸ معدن راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌شرقی/ اتصال ایستگاه خاوران به راه‌آهن تبریز با ۲ هزار میلیارد تومان
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در سه ماهه گذشته ۶۳ کارخانه و ۸ معدن راکد به چرخه فعالیت بازگشته‌اند و میزان صدور مجوزها برای واحدهای جدید نیز ۳ برابر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، محمد کلامی در نشست صمیمی با جمعی از فعالان اقتصادی شهرستان بناب با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان آذربایجان‌شرقی ارتقاء سرمایه‌گذاری و تولید را اصلی‌ترین رسالت خود پس از تأمین امنیت در سطح استان می‌داند؛ افزود: در این زمینه تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا شاخص‌های تولید و سرمایه‌گذاری در استان را ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به قرارگرفتن کشور در یک جنگ اقتصادی تصریح کرد: لازمه عبور موفقیت‌آمیز از این شرایط اتحاد، همدلی و همکاری دولت و مجموعه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی است.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: در سه ماهه گذشته ۶۳ کارخانه و ۸ معدن راکد به چرخه فعالیت بازگشته‌اند و میزان صدور مجوزها برای واحدهای جدید نیز ۳ برابر افزایش یافته است.

کلامی گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی در سطح استان در حال انجام است که از جمله می‌توان به اعلام آمادگی بانک شهر برای سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی برای اتصال راه‌آهن خاوران به راه‌آهن تبریز اشاره کرد.

به گفته وی، احداث ۲ پست ۴۰۰ مگاواتی از جمله برنامه‌های دیگر دولت در سطح استان بود که پیگیر آن هستیم.

انتهای پیام/داودزیبائی