بحث تجزیه استان های آذربایجان شرقی و غربی به ضرر منافع ملی است
بحث تجزیه استان های آذربایجان شرقی و غربی به ضرر منافع ملی است
نماینده مردم را در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از اقدامات و بحث های مطرح شده در خصوص تجزیه استان‌های آذربایجان شرقی و غربی گفت: در وضعیت فعلی این اقدام به نفع دشمنان انقلاب و به ضرر منافع ملی کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، شیخ رضا باقری بنابی صبح امروز در حضور نماینده ویژه رئیس جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان بناب با اشاره به اهمیت و ضرورت احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: بحث دریاچه ارومیه تنها محدود به شهرستان های اطراف آن نبوده و موضوعی ملی و کشوری است.

وی افزود: احیای دریاچه ارومیه خط قرمز مسئولان شهرستان بناب بوده و ما از دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی انتظار داریم پروژه های مربوط به احیای دریاچه ارومیه را با جدیت پیش ببرند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سدسازی های اخیر در اطراف دریاچه ارومیه گفت: احداث سد در اطراف دریاچه ارومیه خیانت به محیط زیست منطقه شمال غرب کشور است و نه تنها می بایست جلوی سدسازی ها گرفته شود بلکه باید برخی از سد های قدیمی نیز مورد بازنگری قرار بگیرند.

شیخ رضا باقری بنابی با اشاره به آلودگی های ناشی از فعالیت کاوه سودا در شهرستان مراغه گفت: این پروژه از اول کاملاً اشتباه و به ضرر محیط زیست کل کشور بوده و اگر اینطوری ادامه پیدا کند فاجعه زیست محیطی در منطقه ایجاد خواهد شد که می بایست هر چه سریعتر دولت فکری برای کاوه سودا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از اقدامات و بحث های اخیر در خصوص تجزیه استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و ایجاد استان جدید در منطقه گفت: این بحث کاملاً اشتباه و به ضرر منافع ملی کشور میباشد و دشمن به دنبال تجزیه استانهای ما است.

وی افزود: در شرایط فعلی که اقدامات اخیر دشمنان برای تجزیه ایران مطرح می شود بحث تجزیه شهرها و استانها بخصوص در این منطقه به ضرر منافع ملی و کمک به دشمنان انقلاب اسلامی می باشد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل شهرستان بناب گفت: از رئیس سازمان محیط زیست کشور انتظار داریم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل به خصوص تاکسی ها تسهیلات کم بهره به متقاضیان داده شود.

باقری بنابی در پایان با اشاره به کارگر پذیر بودن شهرستان بناب و جمعیت بالای آن افزایش سرمایه آرد برای این شهرستان را خواستار شد، گفت: گاها شنیده می شود نانوایی ها شاهد صف های شلوغ می شوند که انتظار داریم برای این مشکل نیز اقدام شود.

  • نویسنده : داود زیبائی