برای حفظ و بقای دین باید از جان و مال هزینه کرد
برای حفظ و بقای دین باید از جان و مال هزینه کرد
امام جمعه موقت بناب گفت:دیندارانی که امیال درونی و مطامع دنیوی را بر اجرای قوانین الهی ترجیح می‌دهند، ظاهرا دیندار هستند و دین برای آنها چندان مهم نیست.

🔹حجت الاسلام والمسلمین ناصر اصغری در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با بیان اینکه هزینه کردن از جان و مال برای حفظ و بقای دین واجب است و قیام امام حسین علیه السلام نیز بخاطر دین اسلام بوده است، اظهار کرد: دینداری واقعی به این معناست که تمام دستورات و قوانین الهی را اعم از نماز، روزه، خمس، زکات، رعایت حجاب و … انجام دهیم و هر جا دین به خطر افتد برای حفظ و بقای آن اگر لازم باشد از جان و مال خود باید هزینه کنیم.

 

🔹وی افزود: اگر در عمل به دستورات و فرایض دین در برخی جاها عمل کنیم و در برخی جاها عمل نکنیم معنایش این است که دینداری ما سطحی است. مثلاً اگر وقت اذان و نماز نمی توانیم مغازه را ببندیم و برای نماز اول وقت در مسجد حضور یابیم یعنی اینکه برای حفظ دین آماده هزینه دادن نیستیم و کسب پول از نماز اول وقت مهمتر است.

 

🔹خطیب جمعه موقت شهرستان بناب تصریح کرد: خواهرانی که رعایت حجاب را از قوانین ضروری و قطعی دین می دانند اما در عمل آن را رعایت نمی کنند، معلوم است که دین برای او چندان مهم نیست بلکه ظاهراً دیندار هستند و برخی اوقات نیز علاقه به گناه و معصیت آنقدر اهمیت دارد که برای سرپوش گذاشتن به وجدان شان می گویند که حجاب یا خمس یا حرام بودن موسیقی را آخوندها از خودشان درآورده اند.

 

🔹حجت الاسلام والمسلمین اصغری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اینکه برخی افراد در جامعه مؤمن و مسلمان هستند و خود را باصطلاح روشنفکر و اصلاح طلب معرفی می کنند از روزی که مسئله حجاب با آن وضعیت در کشور اتفاق افتاد در سایت ها و روزنامه های خود نه تنها یک مقاله در مورد اهمیت حجاب و رعایت آن ننوشته اند بلکه هر چه نوشته اند در دفاع از بی حجابی و بدحجابی نوشته و حتی نظام را متهم به برخورد و رفتار بد با بدحجاب ها متهم می کنند؛ در حالیکه تاکنون هیچ بدحجاب از هیچ اداراتی در کشور اخراج نشده و در هیچ مکانی از جمله بازار و پارک ها با هیچ بدحجابی برخورد نشده است.

 

🔹وی خاطرنشان کرد: اینگونه افراد همواره در حل چنین مسائلی بجای اتحاد و همبستگی برای خروج از بحران در جامعه مانع تراشی کرده و بحران جدید بوجود آورده اند و در تمامی مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاست خارجی و داخلی مخالف نظر مقام معظم رهبری عمل کرده اند.

 

🔹این استاد حوزه علمیه بناب با اشاره به اینکه مسلمانان صدر اسلام به سفارش پیامبر اسلام در مورد اطاعت از قرآن و اهلبیت علیهم السلام عمل نکرده و اهل بیت را کنار گذاشتند تا بالاخره کار به جایی کشید که یزید فاسد و میمون باز را امیرالمؤمنین تلقی کرده و حسین بن علی علیه السلام سید شباب اهل الجنه را به قصد قربه الی الله کشتند و گفتند که ما از یزید الوالامر اطاعت کردیم و اهل بهشت هستیم.

 

 

  • نویسنده : داود زیبایی