بررسی ۱۰ پرونده تخلف زیست محیطی در آذربایجان شرقی
بررسی ۱۰ پرونده تخلف زیست محیطی در آذربایجان شرقی
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از بررسی ۱۰ پرونده تخلف زیست محیطی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اشتری گفت: بیشتر واحدهای صنعتی و تولیدی در کلانشهر تبریز مستقر هستند و کوشش می کنیم با الزام آنها به رعایت مقررات از ارجاع پرونده ها به مراجع بالاتر جلوگیری کنیم.

یک سال گذشته تعداد پرونده های ارجاعی به مقام‌های قضایی درباره مسائل زیست محیطی نسبت به گذشته روند کاهشی داشت

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته تعداد پرونده های ارجاعی به مقام‌های قضایی درباره مسائل زیست محیطی نسبت به گذشته روند کاهشی داشت ادامه داد: برای رعایت موازین و قوانین موضوعه با هیچ کس و نهادی مماشات نکردیم.

حمایت و راهنمایی واحدهای صنعتی برای رعایت موازین و مقررات مربوط به محیط زیست را مهمترین و موثرترین راهکار و ماموریت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی دانست

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی حمایت و راهنمایی واحدهای صنعتی برای رعایت موازین و مقررات مربوط به محیط زیست را مهمترین و موثرترین راهکار و ماموریت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی دانست و افزود: ما بر این موضوع اصرار داریم و بر آن پافشاری می کنیم.

رعایت مسائل محیط زیستی را موضوعی فرهنگی قلمداد کرد و با تاکید بر اینکه حل و فصل این مقوله با برخوردهای قهری و خشن ممکن نیست

وی رعایت مسائل محیط زیستی را موضوعی فرهنگی قلمداد کرد و با تاکید بر اینکه حل و فصل این مقوله با برخوردهای قهری و خشن ممکن نیست تاکید کرد: تحقق این امر جز با همکاری و کمک رسانه ها و سایر دستگاه های اجرایی ممکن نیست و باید همه در کنار هم برای بهبود شرایط زیست محیطی همکاری کنند.

اشتری برخوردهای قانونی و چکشی برای رفع مشکلات زیست محیطی را مفید ندانست و گفت: باید توجه داشت که مقابله با مسائل مشکل زای این حوزه با برخوردهای شدید حل نمی شود چون در صورت برخورد مسائل مختلف و حادتر حادث می شود که شاید آثار منفی آن بیشتر از حد تصور ما باشد.

وی مهمترین منابع آلودگی هوای تبریز را مربوط به منابع سیار مثل وسایل نقلیه دانست و با اشاره به اینکه ۸۰ درصد آلودگی هوای این کلانشهر ناشی از همین موضوع است ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست راهکارهایی برای مقابله با منابع آلوده کننده ثابت مثل کارخانه ها و نیروگاه ها اعمال می کند اما در این زمینه نیازمند اقدامات فرهنگی و رسانه ای است.

 اشتری رسالت اصلی حفاظت محیط زیست را معرفی واحدهای آلوده کننده به مراجع مربوطه بیان و اضافه کرد: بر همین اساس طی ماه های اخیر چند فقره پرونده از جمله آلودگی زیست محیطی چرم‌شهر بررسی شد و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این مجموعه به دستگاه قضایی معرفی شدند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان