برف و سرما آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد
برف و سرما آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز با گذر امواج تراز میانی جو تا روز چهارشنبه دمای استان به طور محسوس کاهش می‌یابد و در مناطق کوهستانی برف می‌بارد.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری صداوسیما؛ امیدفر با اشاره به اینکه برف و سرما، کلیه نواحی استان آذربایجان شرقی به ویژه نیمه شمالی را در بر می‌گیرد، گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد در این بازه زمانی جوی ناپایدار در استان حاکم شده و موجب ابرناکی وزش باد نسبتا شدید و بارش باران گاهی به صورت رگبار و غرش آذرخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این وضع تا شب چهارشنبه ادامه می‌یابد اظهار کرد: فعالیت این سامانه در نواحی سردسیر و کوهستانی استان موجب بارش برف و در برخی نواحی بروز مه می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، گفت: با توجه به فعالیت این سامانه احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای، آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، مه گرفتگی، برخورد آذرخش و بارش تگرگ وجود دارد.

 امیدفر ادامه داد: با توجه به وزش باد نسبتا شدید احتمال رخداد تندباد‌های لحظه‌ای، سقوط یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه‌های سبک و احتمال خیزش گرد و خاک، خسارت به صنعت کشاورزی و تاسیسات حساس به دما وجود دارد.

وی خواستار احتیاط در تردد‌های جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی، عدم اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی