برنده اصلی کارزار انتخابات ۱۴۰۰ قالیباف است/قالیباف راهبرد خدمت را به خوبی نشان داد
برنده اصلی کارزار انتخابات ۱۴۰۰ قالیباف است/قالیباف راهبرد خدمت را به خوبی نشان داد
باقری گفت: باتوجه به راهبرد قالیباف و کناره گیری از ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری می توان گفت که او برنده اصلی میدان است چراکه او هم از نظر اخلاقی و گفتمانی در این اوضاع و احوال کشور توانست به خوبی خدمت کند و هم درآینده اثر مثبتی از خودش به جای می گذارد.

به گزارش صدای بناب به نقل از  افکارنیوز محمد باقری بنابی ، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به کناره گیری محمد باقر قالیباف از حضور در انتخابات ریاست جمهوری و این فضای سیاسی بیان کرد: دراین برهه از زمان با توجه به شرایطی که در انتخابات 1400 پیش آمد و جریان های مختلف و شخصیت های مختلف ثبت نام کردند راهبردی که قالیباف اتخاذ کرد و درانتخابات شرکت نکرد هوشمندانه بود و به نظر من برنده اصلی اوست.

باقری بنابی اظهار داشت: او هم از نظر اخلاقی و گفتمانی در این اوضاع و احوال کشور توانست به خوبی خدمت کند و هم درآینده اثر مثبتی از خودش به جای می گذارد.

وی افزود: البته به اینکه این موضوع به نفع چه کسی تمام می شود، کاری ندارم اما به نظر میرسد برای خودش یک کار بسیار خوب و اخلاقی و با راهبرد سیاسی بود که می تواند برای در اینده هم به یک نکته مثبت و پیروزی برای او تبدیل شود.

باقری تاکید کرد: قالیباف بعد از این تصمیم می تواند در ریاست مجلس و قوه مقننه تاثیر گذاری خودشان را هم نشان دهد و در دولت آینده نیز نقش خوبی ایفا کند. با توجه به شرایط جامعه هر کسی که پیروز شود، قالیباف نیز میت واند در دولت آینده از نظر بعد نظارتی و ابعاد دیگر اثر گذار باشد.

*نباید جامعه را به گفتمان انقلابی و غیرانقلابی تقسیم کرد

این نماینده مجلس گفت: با توجه به شرایط کاندیداها و ثبت نام هایی که صورت گرفت فعلا نمی توانیم از پیروزی شخص خاصی صحبت کنیم. ولی موضوعی که در این میان مهم است این است که نباید جامعه را به گفتمان انقلاب و غیر انقلاب تقسیم کنیم. من اعتقادم این است که هر شخصی که در انتخابات این کشور شرکت می کند حتما انقلاب اسلامی را قبول دارد که وارد این  عرصه می شود.

او خاطرنشان کرد: حتی مسئولان ارشد کشور نیز این تقسیم بندی را قبول ندارند. بنابراین فارغ از اینکه رئیسی پیروز می شود یا نمی شود باید دنبال این باشیم که مشارکت حداکثری را داشته باشیم. باید کاری کنیم که مشارکت حداکثری باشد.

باقری بنابی درانتها ابرازکرد: هرکسی هم که رئیس جمهوری شود رئیس جمهور همه کشور است و رئیس جمهور انقلابی و غیرانقلابی نداریم. باید تایید صلاحیت ها را ببینیم و حرف ها و حضور کاندیداها را نیز بررسی کنیم. نظر من این است که پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری بسیار سخت است.