برکات جمهوری اسلامی دنیا را فرا گرفته است/ ناعدالتی و اختلاف طبقاتی مشکلات امروز کشور
برکات جمهوری اسلامی دنیا را فرا گرفته است/ ناعدالتی و اختلاف طبقاتی مشکلات امروز کشور
امام جمعه بناب گفت: سیستم قضایی و اجرای عدالت در کشور با مشکلات عدیده مواجه است، فاصله طبقاتی در کشور روز بروز بیشتر می شود که اینها برازنده جمهوری اسلامی نیست و مسئولین باید چاره اندیشی کنند.

▫️به گزارش صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با عرض تبریک حلول سال نو و تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان و نوروز و سال جدید سعی کنیم نوروز بمعنای واقعی باشد، خودمان را نیز از نو بسازیم و از خداوند بخواهیم همزمان با تحول طبیعت خلقت ما را نیز متحول ساخته و عمر، زندگی و نسل مان را بابرکت نماید.

 

▫️وی افزود: عید نوروز در حقیقت روز عبرت، بیداری و تنبّه است و باید از تحویل سال نو، رقم خوردن تاریخ، گردش ایام و تجدید طبیعت بی تفاوت عبور نکنیم و پند و عبرت بگیریم.

 

▫️خطیب جمعه بناب با بیان اینکه هزاران شکر و سپاس بر ساحت ربوبی که چهل و ششمین بهار در زیر پرچم جمهوری اسلامی نصیب مان گردید، گفت: ایجاد و بقای جمهوری اسلامی یک معجزه الهی است و این در حالی است که تمام قدرت های زر و زور و نفاق و استکبار هر چه در توان داشتند در این مدت نور اسلام و ولایت را در این منطقه خاموش نمایند ولی الحمدلله برکات جمهوری اسلامی دنیا را فرا گرفته است.

 

▫️رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در ادامه خطبه ها با اشاره به اینکه کسی مدعی نیست در درون کشور هیچ مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز کراراً فرموده‌اند که در حوزه‌های مختلف عدالت، فرهنگ و اقتصاد عقب هستیم و این مشکلات از اول خلقت بوده و تا انقراض عالم وجود خواهد داشت و در صدر اسلام نیز با وجود شخص پیامبر مکرم اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام که مرتبط با مبدأ هستی بودند مشکلات متعددی در لایه‌های اسلام وجود داشت.

 

▫️وی خاطرنشان کرد: این مشکلاتی که ما داریم همه ملت ها و انبیای الهی بمراتب بیشتر از ما داشتند، اما نقاط قوت و دستاوردهایی که نظام جمهوری اسلامی بدست آورده آنها نداشتند و خداوند در این برهه از زمان این نظام را به برکت اهلبیت، خون شهدا و صبر و استقامت شما مردم به اهل ایمان و ولایت ارمغان بخشیده است.

 

▫️حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی ابراز امیدواری کرد: استکبار و تمام دشمنان این نظام به این باور رسیده اند که ابرقدرت منحصر بفرد آینده جهان جمهوری اسلامی است و برای همین علی‌الدوام بر طبل تحریم کوبیده و انواع جنگ ترکیبی راه انداخته‌اند و این خصیصه منحصر بفرد ملت ایران است که با این همه تحریم و تهدید و مشکلات این نظام را سرپا نگهداشته است.

 

▫️امام جمعه بناب به برخی مشکلات درون کشور اشاره کرد و گفت: سیستم قضایی و اجرای عدالت در کشور با مشکلات عدیده مواجه است، عده‌ای با جرم‌های محرز و سنگین براحتی و آزاد به تخلفات خود ادامه داده و احکام صادره را عملاً به سخره گرفته‌اند و قانون در مورد آنها اجرا نمی شود و هیچ مرجعی نیز جوابگو نیست؛ و خیل عظیمی با کمترین جرم‌هایی در زندان بسر می‌برند.

 

▫️وی همچنین افزود: فاصله طبقاتی در کشور روز بروز بیشتر شده قشر ضعیف و محروم فقیرتر و لاغرتر می‌شوند که اینها در شأن و برازنده جمهوری اسلامی نیست و این چنین مشکلات درونی تهدید و خطر برای نظام و کشور است که مسئولین باید چاره اندیشی کنند.

 

▫️باقری بنابی با اشاره به اینکه برخی نادان‌ها این مشکلات را به پای رهبری می‌اندازند، گفت: اینها اشتباه می کنند در حالی که مقام معظم رهبری در وقت خود همه راه حل مشکلات را نشان داده و حق رهبری را در هر برهه ادا نموده‌اند و مع الأسف مشکل در مجریان و کارگزاران کشور بوده است.