بناب دارنده مقام دوم استانی در حوادث ناشی از گاز
بناب دارنده مقام دوم استانی در حوادث ناشی از گاز
رئیس اداره گاز بناب با بیان اینکه شهرستان بناب در بین شهرهای استان از نظر حوادث و تلفات جانی و مالی مقام دوم را داراست، گفت: طی سال جاری بیش از 10 مورد حادثه و تلفات مالی و حتی جانی داشتیم.

علیرضا صادقیان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، با بیان اینکه از آغاز این هفته در شهرستان و عموما در کل کشور،  شاهد کاهش دما هستیم، اظهار داشت: همزمان با آغاز فصل سرما در شهرستان بناب مصرف گاز حدودا ۴ برابر می شود ، که در زمستان به ۸ برابر نیز می رسد ولی پرسنل اداره گاز بناب نهایت تلاش خود را می کند که شهروندان زمستان را بدون هیچ مشکلی در این زمینه سپری کنند.

رئیس اداره گاز شهرستان بناب با تاکید بر اینکه اولویت نخست مصرف گاز در بناب با مصارف خانگی، سپس صنعتی و در مرحله آخر نیروگاه است، افزود: تا حد امکان اجازه بروز مشکل در مصارف خانگی داده نمی شود و می توانیم به شهروندان اطمینان دهیم که تا پایان فصل زمستان قطعی گاز نخواهیم داشت.

وی در واکنش به مطرح شدن مسئله مازوت سوزی نیروگاه بناب بیان کرد: سال‌های گذشته گاز نیروگاه از ابتدی پاییز قطع می شد، اما امسال به دلیل پایداری شبکه گاز، قطعی گاز نیروگاه با تاخیر ۵۰ روزه ( از دهه سوم آبان ماه) انجام شد و این گامی موثر در جهت رفاه شهروندان و کاهش مشکلات زیست محیطی حاصل از مازوت سوزی نیروگاه بود.

رئیس اداره گاز بناب با بیان اینکه شهرستان بناب در بین شهرهای استان از نظر حوادث و تلفات جانی و مالی مقام دوم را بعد از شهرستان مراغه داراست، گفت: طی سال جاری بیش از ۱۰ مورد حادثه و تلفات مالی و حتی جانی داشتیم به همین دلیل از شهروندان خواستار رعایت تمامی نکات ایمنی از قبیل کنترل دودکش ها، استفاده از دودکش های استاندارد، تعویض شیلنگ های فرسوده گاز، استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد هستیم.

علیرضا صادقیان با اشاره به ایجاد اکیپ و کلاس های آموزشی برای جلوگیری از حوادث احتمالی در فصل سرما گفت: گاها در اماکن عمومی مانند مساجد دیده می شود که از سماورهای غیر استاندارد استفاده می کنند که اصلی ترین علت بروز حوادث در این مکان ها می باشد و حوادث سبب شد تا از آغاز پاییز در اماکن عمومی خصوصاً مساجد کلاسهای آموزشی جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی همشهریان به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی را برگزار کنیم.

رئیس اداره گاز بناب در پایان از شهروندان عزیز خواستار استفاده بهینه در مصرف گاز شد و گفت: انتظار ما از شهروندان کم استفاده کردن از این انرژی نیست بلکه منظور استفاده به جا و موثر است؛ چرا که به وفور دیده می شود برای کاهش دمای محیط داخلی به جای کم کردن بخاری و شوفاژ، پنجره را باز می گذارند که این کار اتلاف آگاهانه انرژی است.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/

  • نویسنده : ندا خانی