بهره برداری از ۱۹۰ طرح صنعتی و تولیدی در آذربایجان شرقی
بهره برداری از ۱۹۰ طرح صنعتی و تولیدی در آذربایجان شرقی
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۱۹۰ طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری ۸۰ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان به بهره برداری می‌ رسد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عظمایی اظهار کرد: با بهره برداری از ۱۹۰ واحد‌ صنعتی و تولیدی در آذربایجان شرقی برای هشت هزار نفر به صورت مستقیم  اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تحقق توسعه صنعتی متوازن در شهرستان‌ها افزود: از مجموع بهره برداری‌ها که در هفته دولت انجام می‌شود ۱۰۰ طرح ایجادی است که سرمایه گذاری این بخش نزدیک به ۲۲ هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی  هزار و ۲۰۰ نفر است.

عظمایی با بیان این که سرمایه گذاری ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی جدید در شهرستان‌ها انجام شده است گفت: از مجموع تعداد سرمایه گذاری‌های انجام شده ۹۰ طرح نیز توسعه‌ای است که افزایش ظرفیت و تنوع محصول را در بر دارد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: عمده گروه‌های کالایی طرح‌های توسعه‌ای شامل صنایع غذایی، لاستیک و پلاستیک، شیمیایی، فلزی و کانی غیرفلزی است.

عظمایی گفت: آذربایجان شرقی با دارابودن ۲ هزار و ۹۰۰ طرح ایجادی و توسعه‌ای در دست اجرا با پیشرفت فیزیکی بالا در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در صورت تامین مالی از سوی بانک‌ها برای خرید ماشین آلات و تجهیز خطوط تولید و همچنین تامین زیرساخت‌ها نظیر انرژی امکان به بهره برداری رسیدن حداقل ۵۰۰ طرح صنعتی با پیش بینی اشتغال ۱۲ هزار نفر تا پایان سال فراهم است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان