به شدت مخالف استفاده از مازوت به عنوان سوخت جایگزین در صنایع بناب هستیم
به شدت مخالف استفاده از مازوت به عنوان سوخت جایگزین در صنایع بناب هستیم
رئیس اداره محیط زیست شهرستان بناب هرگونه استفاده از مازوت به عنوان سوخت دوم در صنایع فولادی بناب را غیر قابل قبول و مضر برای محیط زیست عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، میکائیل نقوی رئیس اداره محیط زیست شهرستان بناب صبح امروز در جلسه مخاطرات طبیعی شهرستان بناب که بعد از وقفه ۵ ساله برگزار شد گفت: آخرین بار سال ۱۳۹۷ جلسه مخاطرات طبیعی شهرستان بناب در راستای خشکسالی و مقابله با سرما برگزار شده بود.

ررئیس اداره محیط زیست شهرستان بناب در خصوص تابلوی نمایشگر میزان آلایندگی در این شهرستان گفت: تابلو نصب شده فعلاً میزان ذرات معلق و سایر آلایندگی‌های مشخص شده را نمایش می‌دهد اما می‌بایست سایر آلایندگی‌ها از قبیل گازهای خطرناک نیز در این صفحه نمایشگر نمایش داده شود.

وی افزود: در همین راستا با تعامل و همکاری با شهرداری بناب و سایر ارگان‌ها به دنبال این هستیم که اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز ایستگاه میزان آلایندگی در شهرستان بناب را انجام داده تا سایر شاخص‌ها به صفحه نمایشگر افزوده شود.

وی افزود خوشبختانه در حال حاضر وضعیت ذرات ۱۰ میکرون از میزان قابل قبول در این ایستگاه بالاتر نرفته است و تنها در خصوص سایر آلایندگی‌ها که این ایستگاه قادر به شناسایی آنها نیست با مشکل مواجه هستیم.

رئیس محیط زیست شهرستان بناب با اشاره به استفاده از مازوت در سوخت نیروگاه حرارتی سهند بناب گفت: این نیروگاه طبق روال سال‌های قبل در فصل سرما کار مازوت سوزی را انجام می‌دهد و باعث افزایش آلایندگی‌های محیط زیست شده است.

وی افزود: سایر صنایع به خصوص دو تا از مجتمع‌های فولاد شهرستان بناب برای سوخت دوم و جایگزین خود در حال تدارک برای ذخیره مازوت هستند که از طریق دادستانی و اداره کل محیط زیست استان با پیگیری از اداره گاز به دنبال جلوگیری استفاده از مازوت به عنوان سوخت دوم در صنایع فولاد بناب هستیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان باران در پایان جلوگیری از افزایش آلایندگی‌های محیط زیست را وظیفه همه مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: تمامی صنایع باید خط تولید خود را طوری برنامه‌ریزی کنند که نیازی به مازوت سوزی نداشته باشند و به افزایش فضای سبز و حفظ سلامت محیط زیست نیز کمک کنند و مردم نیز می‌توانند با رعایت مصرف گاز به کاهش مازوت سوزی کمک کنند.

  • نویسنده : داود زیبایی