بیستمین و دومین جشنواره تئاتر فجر انقلاب بناب برگزار می شود
بیستمین و دومین جشنواره تئاتر فجر انقلاب بناب برگزار می شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب، از انتشار فراخوان برگزاری بیستمین و دومین دوره جشنواره تئاتر شهرستانی فجر انقلاب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش صدای بناب، به نقل از  شبستان «حبیب صدقی»، با اشاره به برگزاری بیستمین و دومین دوره جشنواره تئاتر شهرستانی فجر انقلاب بناب، به تشریح ابعاد این جشنواره پرداخت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب، با اشاره به این فرمایش رهبر حکیم انقلاب «فرهنگ از اقتصاد هم مهم تر است؛ چون مانند هوایی است که تنفس می کنیم»، افزود: موضوع جشنواره تئاتر شهرستانی فجر انقلاب آزاد می باشد، اما موضوعات فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ و سنن بومی و محلی،  جمعیت و خانواده، اخلاق و دین مداری، آسیب های اجتماعی،کتاب و کتاب خوانی، زندگی در کرونا از امتیاز برخوردار می باشند.

وی با بیان اینکه جشنواره در سه بخش صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه نویسی برگزار خواهد شد، ادامه داد: انجمن هنرهای نمایشی شهرستان بناب با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری ، شورای اسلامی شهر و مجتمع فولاد صنعت در برگزاری بیستمین و  دومین جشنواره تئاتر فجر انقلاب بناب همکاری و شرکت دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب  با بیان اینکه آثار پذیرفته شده به مرحله نهایی، به صورت عمومی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: آثار پذیرفته شده به مرحله نهایی، به صورت عمومی اجرا خواهد شد، متون چاپ شده به صورت کتاب با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو سال گذشته، متون پذیرفته شده در جشنواره های بین المللی فجر، جشنواره های سراسری در دو سال گذشته، متون پذیرفته شده برای اجرا های عمومی در دو سال گذشته، مورد بازخوانی قرار نخواهد گرفت و بقیه متون مورد بازخوانی شورای نظارت بر نمایش شهرستان بناب قرار خواهد گرفت.

صدقی افزود: در بخش نمایشنامه نویسی، جهت حمایت از نویسندگان بومی شهرستان به سه متن برتر به ترتیب اولویت جوایز نفیس اهدا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مهلت ارسال آثار و مرحله بازبینی تمدید نخواهد شد، تقویم برگزاری جشنواره را تبیین کرد و گفت: مهلت ارسال متون تا ۳۰ آبان ماه، اعلام نتایج مرحله بازخوانی متون حد اکثر تا ۱۵ آذر، مرحله بازبینی آثار پذیرفته شده هفته اول  بهمن  و برگزاری مرحله نهایی حدفاصل ایام الله دهه فجر تا ۲۹ بهمن ماه سال جاری می باشد.