بیش از ۷۰ درصد از بانک‌های بناب در پرداخت وام و تسهیلات کم کاری کرده‌اند
بیش از ۷۰ درصد از بانک‌های بناب در پرداخت وام و تسهیلات کم کاری کرده‌اند
رئیس سازمان بازرسی استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری شهرستان بناب گفت: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد از بانک‌های بناب در پرداخت وام و تسهیلات کم کاری کرده‌اند

به گزارش صدای بناب، سعید قاسمی وند در جلسه شورای اداری شهرستان بناب ضمن تشریح رویکرد جدید سازمان بازرسی، اظهار داشت: رویکرد جدید و اصلی سازمان بازرسی کشور ایفای نقش در حل مسائل کلان کشوری میباشد که از طریق مراجعه به مراجع ذی صلاح اعم از مراکز علمی، دانشگاه ها و … صورت میپذیرد.

رئیس سازمان بازرسی استان در ادامه گفت: در راستای جلوگیری از فساد در استان آذربایجان شرقی ۲۳۰ مورد گلوگاه فساد شناسایی شده است که تا پایان سال ۶۰ مورد از آن ها چکش کاری و بازنگری خواهد گردید.

وی تاکید کرد: سازمان بازرسی به هیچ عنوان قصد مچ گیری مدیران را نداشته و هدفش فقط صیانت از آنان به جهت آرامش در مسیر خدمت به مردم است.

قاسمی وند به دیگر سیاست و رویکرد سازمان بازرسی پرداخت و گفت: پیشگیری در بیشتر موارد که باعث فساد ستیزی خواهد بود بهترین و کم هزینه ترین راه برای نظام است و دومین رویکرد و سیاست مهم سازمان، پیشگیری از موارد فسادزا میباشد.

“هشدار فوری به دستگاه ها، نهاد ها” و … موضوع دیگری بود که رئیس سازمان بازرسی استان بدان اشاره کرد و افزود: به بیش از ۲۰۰ مورد از دستگاه ها ، نهاد ها و … در استان جهت جلوگیری از فساد و عدم تخدی از اصول اداری هشدار فوری داده شده که در صورت عدم رعایت برخورد خواهد شد.

وی لازمه برخورد با فساد و فساد ستیزی را وجود مقررات مطابق با آن دانست و گفت: این مورد در گفتار اتفاق نخواهد افتاد بلکه لازمه و ضرورت آن وجود ساختار و مقررات آن است‌‌.

قاسمی وند بر لزوم طی کردن مراحل اداری درخواست های مراجعه کنندگان به ادارات تاکید کرد: تمامی درخواست های صورت گرفته در ادارات باید با هماهنگی سازمان بازرسی به صورت جوابیه کتبی جهت تایید یا عدم تایید انجام بگیرد چرا که مراجعه کنندگان سفیران رحمت بشمار میروند.

بازرس کل استان از حیث فراوانی شکایات علیه نهادها، دستگاه ها و… استان ابراز ناراحتی کرد و گفت: استان آذربایجان شرقی از جهت اینگونه شکایات رتبه ۱۲ کشوری را به خود اختصاص داده است که جای بسیار ناراحتی وجود دارد و باید نهاد ها، دستگاه ها و … در راستای کم کردن حجم این شکایات تلاش نمایند.

وی در پایان با انتقاد شدید از وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در شهرستان بناب، افزود: در این شهرستان تنها فقط ۴ مورد از بانک ها از حداکثر منابع تسهیلاتی خود استفاده کرده اند و سایر بانک حتی نتوانسته اند این پرداخت ها را به ۵۰ درصد برسانند و حتی بانکی هست که تنها ۳ فقره وام ازدواج پرداخت کرده که این موارد بسیار ناراحت کننده است و باید این روند اصلاح گردد/

  • نویسنده : داود زیبائی