بیش از 50 درصد از مردم شهرستان بناب تحت پوشش تامین اجتماعی هستند / آخرین مهلت استفاده کارفرمایان از بخشودگی جرایم بیمه ای تا ۳۱ تیرماه/ هیچ گونه دفترچه بیمه کاغذی در این اداره چاپ نمی شود / استفاده از تمامی خدمات تامین اجتماعی تنها با کد ملی
بیش از 50 درصد از مردم شهرستان بناب تحت پوشش تامین اجتماعی هستند / آخرین مهلت استفاده کارفرمایان از بخشودگی جرایم بیمه ای تا ۳۱ تیرماه/ هیچ گونه دفترچه بیمه کاغذی در این اداره چاپ نمی شود / استفاده از تمامی خدمات تامین اجتماعی تنها با کد ملی
رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان بناب در گفتگو با پایگاه خبری صدای بناب به مناسبت هفته تامین اجتماعی گفت: بیش از 50 درصد از مردم شهرستان بناب تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

پرویز عباسپور صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، اظهار داشت: در ابتدا فرا رسیدن این هفته را که به نام تامین اجتماعی نامگذاری شده، به تمام فعالان حوزه بیمه تامین اجتماعی، همکاران و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در بناب تبریک عرض می نمایم.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان بناب با بیان اینکه بیش از 50 درصد از جمعیت 145 هزار نفره شهرستان بناب تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: از تعداد کل 64 هزار و 891 بیمه شده بنابی، تعداد 25 هزار و 766 نفر بیمه شده اصلی و 39 هزار و 125 نفر بیمه شده تبعی می باشند.

وی افزود: کل بیمه شدگان در شاخه های مختلف از قبیل، اختیاری، مشاغل آزاد، رانندگان، قالی بافان، کارگران، نظام مهندسی و پزشکی، خادمین مساجد و بخش بیشتری از آنها بیمه شدگان اجباری را تشکیل می دهند.

عباسپور با اشاره به پرداختی های کوتاه مدت تامین اجتماعی بناب در سه ماهه نخست سال جاری گفت: در این بیش از یک میلیارد ریال برای پروتوز و اوروتز، 356 میلیون ریال برای کمک هزینه بارداری، 673 میلیون ریال کمک ازدواج پرداخت شده است. که در مجموع طی سه ماهه سال جاری مبلغی بالغ بر 318 میلیارد ریال پرداختی های بلندمدت تامین اجتماعی شهرستان بناب بوده است.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان بناب با اشاره به اینکه در حال حاضر 1800 هزار و 852 کارگاه فعال در شهرستان بناب تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: از این تعداد 2هزار و 263 کارگاه نیمه فعال را تشکیل می دهد.

وی در خصوص قیمت مصوب بیمه برای اقشار مختلف جامعه گفت: حداقل دستمزد روزانه 88 هزار و پانصد تومان می باشد گفت: هزینه پرداخت بیمه هر شخص در اشکال مختلف مانند: اختیاری، مشاغل آزاد، خویش فرمایی محاسبه و فرد بیمه شده موظف است ابتدای هر ماه سهم بیمه خود را واریز کند.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان بناب از کارفرمایان پرداخت به موقع حق بیمه کارگران تحت پوشش بیمه خود را خواستار شد و گفت: کارفرمایان موظف هستند ابتدای هر ماه حق بیمه افراد تحت پوشش خود را واریز کنند، کارگران و کسانی که در کارگاهها بدون بیمه مشغول به کار هستند می توانند مراتب اعتراض خود را به ما اطلاع دهند.

عباسپور با بیان اینکه دفترچه های بیمه ای که به صورت کاغذی بودند کاملاً حذف شده اند اظهار داشت: بیمه شدگان عزیز می توانند تنها با داشتن کد ملی از تمامی خدمات سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طرح بخشودگی جرایم بیمه تا پایان تیر ماه ادامه دارد گفت: کارفرمایانی که به دلیل دیرکرد پرداخت بیمه افراد تحت پوشش خود جریمه شده اند از این فرصت استفاده کنند تا جرایم آنها بخشوده شود.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان بناب در پایان گفت: مردم شریف بناب می توانند هرگونه مشکل و یا اطلاعات مربوطه را از طریق سامانه تامین اجتماعی به آدرس account.tamin.ir مراجعه کرده و یا از طریق شماره تماس 37733991 با ما در ارتباط باشند.

 

انتهای پیام / رقیه فتحی