تخصیص ۵ میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج در بیمه سلامت
تخصیص ۵ میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج در بیمه سلامت
مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت کشور در حاشیه افتتاح ساختمان بیمه سلامت بناب گفت: یکی از مهمترین اقدامات بیمه سلامت در سال جاری اختصاص بیش از ۵ میلیارد تومان برای درمان بیماران صعب العلاج است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، وحید پورشاسب ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید بیمه سلامت بناب اظهارداشت: خوشبختانه پس از اجرای طرح دارویار از ۲۳ تیرماه سال جاری شاهد وقوع اتفاقات خوب در حوزه دارو بوده ایم و این طرح برآیند خوبی داشته است.

وی طرح دارو یار را در ادامه اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک دانست و گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد اجرای ۱۰۰ درصدی این طرح در سراسر کشور باشیم.

پورشاسب افزود: تا قبل از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی تنها در سال ۹۹ بالغ بر ۲۰ میلیون جلد دفترچه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان صادر می‌شد که پس از اجرای این طرح این هزینه ذخیره و در جای دیگر هزینه می شود.

وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت یک سازمان خدماتی حمایتی و اجتماعی است، گفت: این سازمان با گذشت عمر کمتر از ۲۶ سال، یک سازمان جوان محسوب می شود، با این حال طی این مدت ماموریت های زیادی را بر عهده گرفته است.

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت در ادامه ادامه با اشاره به اینکه در پایان سال ۱۴۰۰، حدود ۴۰ میلیون نفر بیمه شده در کل کشور در بیمه سلامت وجود داشت، افزود: بنا به دستور رئیس جمهور مبنی بر بیمه آحاد جامعه و مخصوصا اقشار ضعیف و دهک های پایین، تا آخر تیرماه سال جاری بالغ بر ۴۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

پورشاسب یکی از اقدامات قابل توجه در دولت را بیمه درمانی بیماران صعب العلاج عنوان کرد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران صعب العلاج در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه احداث ساختمان بیمه سلامت بناب را یکی از اقدامات شاخص اداره کل بیمه سلامت در آذربایجان شرقی دانست و افزود: با ملکی شدن این ساختمان میزان و نحوه خدمت رسانی به مردم و ارباب رجوع بهتر می شود؛ چرا که ساختمان قبلی به خاطر پله‌دار بودن، برای افراد معلول و سالمندان مناسب نبود.

پورشاسب با بیان اینکه این ساختمان هجدهمین ساختمان ملکی در آذربایجان شرقی محسوب می شود، از خدمات و زحمات مدیر کل این مجموعه و همکارانش در راستای ملکی سازی ساختمان ها قدردانی کرد.
وی اضافه کرد: اداره بناب نوزدهمین ساختمان ملکی شده در استان است و نوزدهمین ساختمان در شهرستان ورزقان واقع شده که پیشرفت ۹۵ درصدی دارد و همزمان با هفته بیمه سلامت در آبان ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

پورشاسب تصریح کرد: ما مطمئن هستیم هر پروژه‌ای که در استان استارت می خورد در اسرع وقت و با کیفیت اجرا می شود.

وی در خاتمه گفت: ۲۲ پروژه دیگر در سازمان بیمه سلامت در سال جاری به بهره برداری می رسد و امیدواریم توفیق خدمات رسانی به مردم شریف ایران را داشته باشیم.