تزریق بیش از ۸۵ هزار دز واکسن کرونا در بناب/ حدود ۵۸ درصد جمعت بالای ۱۸ سال بناب واکسیناسون شدند/  فوت ۳۶ بیمار کرونایی طی یک ماه اخیر در بناب
تزریق بیش از ۸۵ هزار دز واکسن کرونا در بناب/ حدود ۵۸ درصد جمعت بالای ۱۸ سال بناب واکسیناسون شدند/  فوت ۳۶ بیمار کرونایی طی یک ماه اخیر در بناب
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بناب گفت: تا به امروز بیش از ۸۵ هزار دوز واکسن کرونا در بناب نزدیک شده است که در کل ۵۸ طبق آمار درصد جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان بناب واکسیناسیون شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حسین غلامی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵ هزار دز واکسن کرونا در سطح شهرستان بناب تزریق شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۵۸ هزار واحد واکسن به عنوان دز اول  و حدود ۲۷ هزار واحد دیگر به عنوان دز دوم برای جمعت بالای ۱۸ سال تزریق شده است و در کل حدود  ۵۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان بناب واکسیناسیون شده اند.

دکتر غلامی به بیان اینکه متاسفانه عده ای که دز اول واکسن خود را دریافت کرده اند، برای دریافت دز دوم اقدام نکرده اند، گفت: تا پایان شهریور ۴ هزار ۵۸۰ نفر از جمعت بالای ۱۸ سال بناب باید دز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کنند که انتظار داریم این افراد هر چه سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بناب با بیان اینکه طی یک ماه اخیر ۳۶ نفر با پی سی آر مثبت و کرونای قطعی جان خود را از دست دادند گفت: از این تعداد ۲۳ نفر آنها به هیچ عنوان واکسن نزده بودند و ۹ نفر آنها تنها یک دوز واکسن و ۴ نفر از فوتی ها هر ۲ دوز واکسن خود را دریافت کرده بودند.

حسین غلامی مشارکت اهالی روستاها در واکسیناسیون را بسیار مثبت و امید بخش عنوان کرد و گفت: برخی از روستاها مانند زوارق، خانه برق جدید آخوند قشلاق و چندین روستای دیگر حدود ۶۰ و ۷۰ درصد از افراد واجد شرایط واکسن خود را تزریق کردند که خوشبختانه در این روستاها هیچگونه فوتی کرونایی نداشتیم.

معاونت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با اشاره به اینکه طبق دستورات ستاد کرونا در شهرهای نارنجی و قرمز هیچ به آموزش حضوری نخواهیم داشت گفت: متاسفانه شروع سال تحصیلی گذشته با پیک جدید مبتلایان به کرونا مواجه شدیم که انتظار داریم سال تحصیلی جدید با رعایت هرچه تمام پروتکل های بهداشتی به خصوص تهویه هوای کلاس ها و با رعایت دستور العمل های  بهداشتی انجام شود.

انتهای پیام/ داود زیبائی