تزریق بی جهت پول به جامعه زمینه ساز تورم/ اتحاد دولت و ملت گره گشای مشکلات کشور
تزریق بی جهت پول به جامعه زمینه ساز تورم/ اتحاد دولت و ملت گره گشای مشکلات کشور
امام جمعه بناب: ایمان به مبدا و معاد مشکل گشا بوده و کسب اقتدار و صبر در مقابل فشارها از مصادیق ایمان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آیین جمعه این هفته شهرستان بناب با بیان اینکه اهل ایمان برتر و پیروز میدان هستند، اظهار داشت: ایمان به مبدا و معاد نجات بخش و مشکل گشا بوده و کسب اقتدار و صبر در مقابل فشارها از مصادیق ایمان است.

وی افزود: کسب اقتدار بمعنای حرکت، تجهیز و قوی کردن در مقابل گردنکشان روزگار و صبر و استقامت نیز بمعنای بکار بستن عزم ملی و عمل جهادی است.

خطیب جمعه بناب تصریح کرد: هرگاه دولت و ملت با اقتدار و صبر و تقوی برای برطرف کردن حوادث، تلخی ها و مشکلات دست در دست داده اند، امروز برای دنیا سیادت می کنند و بازارهای جهانی را قبضه نموده و اکنون هیچ قدرتی نمی تواند با آنها رقابت کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به اینکه تزریق مفت و بی جهت پول به جامعه علاوه بر ایجاد تورم در جامعه تنبل پروری و بدآموزی بوجود آورده و انگیزه کار و کوشش را از بین میبرد، گفت: کشورهایی که امروز از لحاظ اقتصادی میدرخشند، آنها یارانه های ملی شان را جهت دار نموده و در صنعت، تولید انرژی، بیمه و تسهیلات بکار بسته و در کارهای زیربنایی سرمایه گذاری کرده اند و در نتیجه آحاد مردم شان شاغل و مفهومی بنام بیکاری و تورم ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه نقدی از اول اشتباه بود و مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور از آن شروع شد، خاطرنشان کرد: اگر آن مبالغ صرف تولید و اشتغال می شد امروز بسیاری مشکلات کشور سامان می یافت و مسلما سیاست پرداخت یارانه نقض اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه حکومت اسلامی طبق دستور قرآن حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و اداره آبرومندانه آنهاست، گفت: بقیه مردم که اکثریت جامعه را شامل می شود با قصد قربت از دریافت یارانه نقدی اجتناب کنند تا در این موقعیت حساس بنیه اقتصادی کشور قویتر شود، چرخ های صنعت و تولید سامان یافته و بیمه عمومی شکل گیرد؛ و این امر مستلزم یک عزم ملی است.

امام جمعه بناب ابراز امیدواری کرد: سعی کنیم با حذف مخارج اضافی در زندگی روح قناعت را در مصارف روزانه حاکم ساخته و از اسراف و مصرف گرایی پرهیز کنیم؛ این مصداق عزم ملی، صبر، استقامت و عمل به شرایط ایمان است، آنوقت خداوند وعده داده است که هیچ قدرتی توان عرض اندام در برابر شما را نخواهد داشت.

انتهای پیام/