تشکیل ۹۰ پرونده تخلفاتی صنفی طی ۲ ماه اخیر در بناب / اصناف کالاهای خود را در سامانه انبار و تجارت ثبت کنند
تشکیل ۹۰ پرونده تخلفاتی صنفی طی ۲ ماه اخیر در بناب / اصناف کالاهای خود را در سامانه انبار و تجارت ثبت کنند
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب با اشاره به ۶۱۰ مورد واحد بازرسی دو ماه اخیر در شهرستان بناب گفت: در همین راستا متاسفانه نود پرونده تخلفاتی در بین اصناف تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حبیب خان بابایی صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بناب در تشریح عملکرد دو ماهه اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب گفت: در این مدت زمان ۶۱۰ مورد بازرسی از اصناف مختلف شهرستان بناب انجام شده است و در همین راستا ۹۰ پرونده تخلفاتی اعم از گرانفروشی به عدم درج قیمت ها تهیه و به تعزیرات به دادستانی ارسال شده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب با اشاره به  عدم تشخیص گوشت دام نرم و ماده در قصابی ها برای مشتریان گفت: امیدواریم دامپزشکی با مشخص کردن دام نر و ماده کمک کند تا همشهریان هنگام مراجعه به قصابی متوجه شوند که چه نوع گوشتی را خریداری می کنند.

وی افزود: متاسفانه در برخی از قصابی ها گوشت دام ماده را به عنوان دام نر می فروشند و مردم نیز نمی‌تواند تشخیص بدهد لذا با درج مهر می توان جهت تشخیص بهتر به مردم کمک کرد.

حبیب خان بابایی با اشاره به بازرسی های شدید در ایام شب یلدا در شهرستان بناب گفت: با همکاری تعزیرات حکومتی و دامپزشکی و شبکه بهداشت چندین مورد بازرسی در سطح شهرستان بناب انجام و در همین ایام ۱۴ پرونده تخلفاتی نیز تهیه و به دادستانی ارسال شد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب درج تمامی کالاها توسط اصناف در سامانه انبار و تجارت را ضروری و مهم عنوان کرد و گفت: همه اصناف و کسبه می بایست تمامی کالاهای خود را در این سامانه ثبت کنند و در غیر اینصورت کالاهای آنها قاچاق محسوب خواهد شد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب در پایان درج قیمت ها بر روی تمام کالاها را امری الزامی و اجباری عنوان کرد و گفت: از خبرنگاران و مردم درخواست داریم در کنار بازرسی ها به ما کمک کنند تا با اصنافی که درج قیمت را انجام نمی دهندا برخورد تا به نحوی مانع گران‌فروشی شویم.

انتهای پیام / داود زیبائی