تصفیه خانه فاضلاب «خوشه مهر» بناب آماده بهره برداری است
تصفیه خانه فاضلاب «خوشه مهر» بناب آماده بهره برداری است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: تصفیه خانه فاضلاب، شبکه جمع آوری و خط انتقال شهر « خوشه مهر » در شهرستان بناب به عنوان پانزدهمین تصفیه خانه فاضلاب استان آماده بهره برداری است.

به گزارش صدای بناب به نقل از  ایرنا، محمد خانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت تاسیسات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، نقش مهمی در افزایش بهداشت محیط و جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی دارد، افزود: برای ساخت این تصفیه خانه یک هزار میلیارد ریال از محل طرح های عمرانی و منابع داخلی هزینه شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت این تصفیه خانه ۷۷۰ متر مکعب در شبانه روز است و جمعیت ۶ هزار و ۳۲۶ نفری را تحت پوشش قرار خواهد داد.

خانی اهداف اجرای این طرح را جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست، ایجاد اشتغال متناسب به صورت مستقیم و غیرمستقیم، استفاده از کودهای آلی حاصله در کشاورزی و استفاده از پساب تولیدی به عنوان تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: فرایند تصفیه در این تصفیه خانه از نوع SBR (در این روش از فرآیند لجن فعال، پر کردن و کشیدن در یک مخزن برای دستیابی به چندین فرآیند بیولوژیکی از جمله تصفیه هوازی و بدون اکسیژن و برای تصفیه انواع فاضلاب استفاده می‌شود) است که یکی از اشکال فرایند لجن فعال می باشد و از اصول پر و خالی شدن پیروی می کند و نیاز به ته نشینی اولیه و ثانویه ندارد و از سیستم کنترلی کامپیوتری خودکار استفاده می کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا