تنگنای شدید اقتصادی آرایشگران در روزهای کرونایی/ آرایشگران محروم از بیمه تامین اجتماعی/ نظارت هرچه بیشتر اداره فنی وحرفه ای از آموزشگاه های بناب/ عدم رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه پلمپ آرایشگاه هاخواهد شد
تنگنای شدید اقتصادی آرایشگران در روزهای کرونایی/ آرایشگران محروم از بیمه تامین اجتماعی/ نظارت هرچه بیشتر اداره فنی وحرفه ای از آموزشگاه های بناب/ عدم رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه پلمپ آرایشگاه هاخواهد شد
رئیس اتحادیه آرایشگران بناب گفت: اکنون آرایشگران در تنگنای شدید اقتصادی هستند و نمی توانند با هزینه های زیاد مواد آرایشی و بهداشتی کار خود را پیش ببرند.

لیلا شکری رئیس اتحادیه آرایشگران زن و مرد شهرستان بناب در گفتگو با پایگاه خبری صدای بناب اظهار داشت: 6سال بعنوان بازرس اتحادیه آرایشگران شهرستان بناب بودم و امسال رئیس اتحادیه آرایشگران بناب انتخاب شدم.

رئیس اتحادیه آرایشگران بناب از وضعیت بسیار نابسامان و سخت این صنف سخن آغاز کرد و گفت: متاسفانه یک سالی است که با شیوع ویروس کرونا بیشترین ضرری را که در میان صنوف دیده می شود می توان با جرات گفت که  متوجه شغل آرایشگری شده است.

وی تصریح کرد : به منظور رعایت شیوه نامه های ابلاغی از طرف ستاد مبارزه با کرونا به تمامی آرایشگران استفاده از ماسک،  ضد عفونی کننده ها و دستکش و ایجاد محیطی امن برای مشتری ها اجباری شده است هر چند فاصله گذاری و قبول مشتری ها با فاصله زمانی متفاوت هم جزو موارد گفته شده می باشد.

وی از مشکلات اساسی دیگری که آرایشگران در این روزهای کرونایی آنها را تجربه می کنند سخن به میان آورد و افزود: متاسفانه در این روزهای سخت و فراموش نشدنی کرونا دست آرایشگران را از همه جا کوتاه کرده است و با وجود اینکه سالها زمان برای یادگیری و آموزش گذاشته اند و حق عضویت و پروانه کسب برای این حرفه را دریافت کرده اند اکنون در این شرایط بحرانی اشتغال نمی توانند از آنها بهره مند شوند و هیچ بانکی حامی این صنف نبوده و متاسفانه اکنون آرایشگران در تنگنای شدیدی قرار دارند.

وی تصریح کرد: وقتی ما نتوانیم برای خودمان وام های کم بهره گرفته و حتی اگر مبلغ بالایی هم نباشد دریافت کنیم چگونه می توانیم شغلمان را حفظ کنیم در مقابل هزینه های سرسام آور مواد آرایشی و بهداشتیی با کرایه های بالای مغازه ها و نبود مشتری از عهده مسایل معیشتی و اقتصادی بر بیاییم.

 شکری افزود: مسولان باید شرایط کنونی آرایشگران را در نظر بگیرند که چگونه می توانند در مقابل هزینه های بر بیاینددر حالی که  بسیاری از زنان هم سرپرست خانواده هستند وبار اقتصادی بر دوششان است.

 رئیس اتحادیه آرایشگران بناب  ضمن تقدیر از حبیب خانبابایی رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت، امور صنفی، و فرماندار سابق گفت: از مسولانی که برای رفع مشکلات صنف آرایشگری پا پیش می گذارند و باعث دلگرمی ما برای گذر از این روزهای کرونایی هستند نهایت قدردانی را داریم و می خواهیم در رفع مشکلات این صنف بیشتر از پیش یاری رسانند.

وی از نبود امنیت شغلی، بیمه بازنشستگی وخدمات درمانی برای شغل آرایشگری گلایه کرد وگفت: حرفه ما شغل سختی است مداوم از لوازم شیمیایی استفاده می کنیم که این امر موجب بیماری های تنفسی ،ریوی و حتی چشمی مشود.

وی تصریح کرد: آرایشگران مجبورند ساعت ها بصورت ایستاده کار کنند که  این امر موجبات پا درد و دیسک کمر و بسیاری از عوارض ناخواسته دیگر در صنف آرایشگری می شود با وجود موارد ذکر شده در این میان ما دفترچه درمانی نداریم و از طریق مشاغل آزاد مجبوریم  خود را ییمه کنیم که این امر با هزینه های بالای بیمه تامین اجتماعی امکان پذیر نمی باشد ومی توانیم بگوییم که شغل آرایشگری به امان خود رها شده است.

رئیس اتحادیه آرایشگران بناب از مسولان درخواست معقولی را در حوزه تهیه لوازم  بهداشتی کرد وگفت: از مسولان مربوطه خواهشمندیم ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ژل .. را که مربوط به پروتکل های بهداشتی می باشد با قیمت تولیدی در اختیار این صنف قرار هد تا ما بتوانیم بین آرایشگران پخش کنیم.

شکری در ادامه ضمن تشکر از اداره فنی حرفه ای شهرستان بناب گفت: متاسفانه برخی از آموزشگاه های شهرستان بناب همکاری لازم را با هنرجویان را ندارند و آموزش های کافی را در اختیار آنها قرار نمی دهند که این امر موجب می شود تا هنر جویان با صرف هزینه های زیاد دوباره برای آموزش های تکمیلی به آرایشگران مراجعه می کنند و ما از اداره فنی وحرفه ای می خواهیم نظارت بیشتری به آموزشگاه ها بویژه بانوان داشته باشند.

وی در پایان از آرایشگران سطح شهرستان بناب درخواست کرد که پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را کاملا رعایت کنند که عدم همکاری لازم با اتحادیه آرایشگران موجب پلمپ آرایشگاه خواهد شد.

انتهای پیام / زهرا احمدین