توزیع ۷۰ هزار تن سیب و پرتقال تنظیم بازار آغاز شد
توزیع ۷۰ هزار تن سیب و پرتقال تنظیم بازار آغاز شد
ماینده ولی‌فقیه در سازمان تعاون روستایی کشور گفت: به منظور حمایت و پشتیبانی از بازار شب عید ۷۰ هزار تن سیب و پرتقال در بازار در حال توزیع است.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین قبادی در حاشیه جلسه تنظیم بازار نهاوند در سالن شهدای فرمانداری این شهر اظهار داشت: از روز گذشته کار توزیع ۷۰ هزار تن میوه در ۳۱ استان و ۴۵۰۰ نقطه از کشور آغاز شده است.

وی گفت: به صورت میانگین روزانه ۱۰۰۰ تن میوه در نقاط مشخص شده برای تنظیم بازار توزیع می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان تعاون روستایی کشور افزود: امنیت غذایی مردم و ثبات در بازار یکی از اقدامات دولت آیت‌الله رئیسی است که بر اساس نیاز بازار میوه از انبارهای سازمان تعاون روستایی خارج و با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد البته در بعضی استان‌ها قیمت کمی متفاوت است و این به کیفیت میوه و مدیریت آن استان بستگی دارد.

قبادی گفت: برای متضرر نشدن تولیدکنندگان کار خرید سیب و پرتقال در هنگام برداشت محصول آغاز و در انبار و سردخانه‌های سازمان تعاون روستایی نگهداری شد.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان روستایی کشور عنوان کرد: با توجه به گرانی نهاده‌های دامی تولید هر کیلو مرغ برای مرغداران ۱۵ هزار تومان هزینه دارد.

وی گفت: برای شکستن قیمت سیب زمینی در بازار و میادین میوه و تره بار ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی وارد بازار شد تا قیمت آن از ۱۰ هزار تومان بیشتر نشود.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان تعاون روستایی کشور بیان کرد: فقط در انبارهای همدان بیش از ۳۰۰ هزار تن سیب زمینی آماده توزیع داریم تا بازار به ثبات برسد.

وی گفت: استان همدان و شهرستان نهاوند در کار سفارش در پلتفرم بومی استان خود پیشرو هستند و می‌توانند میوه و گوشت مرغ را با قیمت مصوب تنظیم بازار بدون زحمت ایستادن در صف خریداری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان تعاون روستایی کشور افزود: میزان ثبت سفارش نهاوند برابر با مرکز استان است باید برای راحتی کار تبلیعات انجام شود و با خرید در بستر پلتفرم بومی کالارسان می‌شود خریدهای زیادی را انجام داد.

قبادی افزود: قرارداد خرید گندم از ۱۰ استان با ۱۳۳ هزار هکتار انجام شد که قرارداد استان همدان ۸ هزار هکتار و نهاوند ۶۰۰ هکتار است.