توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
معاون توسعه مدیریت و منابع رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: این مجموعه با هدف اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت و فرزندآوری خوابگاه‌های متاهلی خود را توسعه می‌دهد.

به گزارش  صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛  علی جنتی با اعلام اینکه در حال حاضر یک صد واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز فعال است افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال دانشجویان بیشتری از این خدمات بهره‌مند شوند.

به گفته وی طبق برنامه ریزی‌های انجام شده ۳۱ واحد خوابگاه متاهلی به خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزوده شده است و تا هفته آینده افتتاح و به مورد بهره برداری خواهد رسید.

جنتی افزایش واحد‌های خوابگاهی متاهلی دانشجویی را از اولویتهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز دانست و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم بتوانیم واحد‌های جدیدی را خریداری و به منظور بهره‌مندی دانشجویان متاهل در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه واحد‌های متاهلی بر اساس معیار‌ها و شاخص‌های تعریف شده از سوی معاونت دانشجویی به دانشجویان متاهل اختصاص می‌یابد افزود: در حال حاضر حدود ۴۰ خانه سازمانی نیز در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز به همکاران واگذار شده است که در این خصوص تعداد فرزند و تازه ازدواج کرده‌ها در اولویت قرار دارند.

جنتی با تاکید بر ضرورت اهتمام جمعی برای تحقق برنامه‌های جوانی جمعیت یادآور شد: بحث جوانی جمعیت در کشور ما یک انتخاب نیست بلکه یک اجبار است و همه باید تلاش کنیم تا اجازه ندهیم جمعیت ما به سمت پیری برود که تحقق این مهم اراده جمعی را می‌طلبد و در این مسیر نیازمند فرهنگ سازی و تشویق‌های اثرگذار و پایدار هستیم.

وی ادامه داد: بدون شک مشکلات معیشتی، اجتماعی و اقتصادی کشور با تصمیمات موقتی قابل حل نخواهد بود و برای رفع موانع نیازمند تصمیمات راهبردی در این خصوص هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تشکیل کمیته‌های تخصصی در این دانشگاه در موضوع جوانی جمعیت اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر وجود کمیته اختصاصی در دانشگاه، هر معاونت نیز دبیرخانه ویژه‌ای را در خصوص جوانی جمعیت فعال کرده است که این کمیته در معاونت توسعه نیز به صورت مرتب تشکیل شده و برنامه‌های تدوین شده به صورت مستمر مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی از ارائه تشویقات ویژه به والدین دارای فرزند در انشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد و گفت: هر کودکی که در خانواده دانشگاه علوم پزشکی تبریز متولد می‌شود به طور متوسط ۲۰ میلیون ریال پاداش دریافت می‌کنند و نیز با هدف حمایت از ازدواج آسان مجتمع رفاهی دانشجویی خدمات ویژه‌ای را برای دانشجویان و همکاران ارائه می‌کند.

جنتی با اشاره به بهره مندی مادران از مرخصی زایمان اضافه کرد: در موضوع مرخصی زایمان مادران می‌توانند حداقل ۹ ماه بر اساس بخشنامه‌ها از این ماده قانونی بهره‌مند شوند و برای نهادینه سازی این موضوع ما هم نقش نظارتی و هم نقش ترویجی را بر عهده داریم تا مادران با اطمینان ازامنیت شغلی از این مرخصی استفاده کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی