توصیه می‌کنم مومنین حج فروشی نکنند/ حقیقت حج تربیت نفس است
توصیه می‌کنم مومنین حج فروشی نکنند/ حقیقت حج تربیت نفس است
امام جمعه بناب گفت: توصیه‌ام به مومنین این است حج فروشی نکنند و تا می‌توانند از زیارت بیت‌الله الحرام محروم نشوند، چون سعادت دنیا و آخرت انسان در آن نهفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب ، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با بیان اینکه یکی از برنامه‌های حیاتبخش اسلام موسم حج و زیارت خانه خداست، اظهار داشت: موسم حج عظمت بخشی به اسلام و موسم انسان‌سازی است.

 

وی افزود: حقیقت مناسک حج تربیت نفس و یک زندگی نوین و یک تولد ثانوی برای مسلمانان است و نعوذ بالله آنهایی که موسم حج را وسیله‌ای برای تفریح و سیاحت و مقاصد مادی می‌پندارند هرگز حقیقت و روح حج را درک نکرده‌اند.

 

خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: مناسک حج در عین حالیکه خالص‌ترین و عمیق‌ترین عبودیت و اطاعت را عرضه می‌کند، موثرترین وسیله برای پیشبرد اهداف سیاسی اسلام بوده و عامل موثر برای تقویت لشکر اسلام در برابر کفر و استکبار و کنگره عظیم فرهنگی محسوب می‌شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به اینکه طبق روایات زیارت خانه خدا هرگز نباید ترک شود و مومنین تا می‌توانند از زیارت بیت‌الله الحرام محروم نشوند گفت: به مومنین توصیه می‌کنم هرگز حج فروشی نکنند و فیش‌هایی که در اختیار دارند خودشان از آن بهره‌مند شوند و آن را نفروشند، چون سعادت دنیا و آخرت انسان در آن نهفته است.

 

  • نویسنده : داود زیبائی