تولید مهمترین سلاح در جنگ اقتصادی
تولید مهمترین سلاح در جنگ اقتصادی
فرمانده سپاه عاشورا گفت:صنعتگران و فعالان اقتصادی در سنگر مبارزه با تحریم ها و خط مقدم جنگ اقتصادی تلاش جهادی دارند و تولید مهمترین سلاح در جنگ اقتصادی و مبارزه با تحریم های اقتصادی است .

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ،سردار  عباسقلی زاده در نشست صمیمی با صاحبان صنایع استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه روز افزون کشور مستلزم رشد  تولید است تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس کشورمان و جنگ اقتصادی  دشمنان بر علیه کشورمان دستگاه های متولی بایستی با آسیب شناسی و  احصای مشکلات حوزه تولید در راستای رفع موانع  حوزه صنعت و تولید اهتمام جدی داشته باشند.

سردار عباسقلی زاده با اشاره به اهمیت بالای تولید و ضرورت حمایت بیشتر از فعالان این بخش گفت: صنعتگران و فعالان  اقتصادی در سنگر مبارزه با تحریم ها و  خط مقدم جنگ اقتصادی تلاش جهادی دارند و  تولید مهمترین سلاح در جنگ اقتصادی و مبارزه با  تحریم های اقتصادی است .

وی تصریح کرد: حل موانع تولید تکلیف بزرگی برای مسئولان است تا با ارائه راهکار مناسب و  تصمیم گیری هدفمند آسیب ها و موانع تولید را شناسایی و نسبت به حل آنها اهتمام جهادی داشته باشند.

سردار  عباسقلی زاده  بر ضرورت بازنگری در قوانین  حوزه تولید تاکید کرد و افزود: بخش زیادی از مشکلات صنعتگران  به خاطر برخی عدم شفافیت ها و بروز نبودن قوانین است و باید در این  خصوص بازنگری صورت  گیرد

وی تولید را یکی از دغدغه  های مهم اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: در  طول ۱۵ سال اخیر شعارهای سال از طرف مقام  معظم رهبری مربوط به  حوزه اقتصاد و تولید بوده است و این بیانگر اهمیت و حساسیت موضوع و ضرورت توجه به  تولید از سوی دست اندرکاران، مدیران ، سرمایه گذاران و فعالان بخش تولید است.

فرمانده سپاه عاشورا  بسیج را  حلقه واسط صنعت و دستگاه های متولی حوزه تولید عنوان کرد و افزود:  بسیج  با  احصای مشکلات و نیازهای  تولید  به عنوان  تسهیل گر و  حلقه  واسط  است  تا با  وحدت و  همدلی مشکلات پیش روی صنعتگران مرتفع گردد.

سردار  عباسقلی زاده  افزود: تولیدکنندگان مسئولیت بسیار خطیری در حوزه اقتصادی  کشور  دارند فلذا مشکلات  حوزه صنعت باید از مسئولان  استانی  و کشوری مطالبه شود و بسیج با  هم افزایی و  همدلی درصدد  حل مشکلات  حوزه صنعت در  خدمت فعالان اقتصادی است.

فتحی مدیر تعاون  کار و رفاه  اجتماعی استان آذربایجان شرقی هم در  این نشست  با اشاره به اینکه  نیروی انسانی ماهر  متعهد از عناصر اصلی تولید است گفت : حل مشکلات کارگری واحدهای تولیدی مستلزم تغییر نگرش به کرامت انسانی کارگر، ارتقای فرهنگ  کار و  همچنین توجه به حق و حقوق کارگر است.

وی افزود: عمده آمار بیکاران استان مربوط به  فارغ التحصیلان دانشگاهی است .

مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی نیز در  جمع تولید کنندگان و کارآفرینان استان افزود: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و رفع مشکلات مالیاتی آنان از اولویت های اداره کل امور مالیاتی استان است.

اروج زاده افزود: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آنان مشوق ها و بسته های حمایتی با توجه به ابزارهای مالیاتی توسط شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تدوین و اجرا می شود و طی امسال نیز مشوق ها و بسته های جدید حمایتی از واحدهای تولیدی و بازار سرمایه بر اساس شعار سال تدوین خواهد شد.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید و شرایط خاص کنونی باید برای حمایت از تولیدکنندگان برنامه ریزی لازم انجام شود که یکی از اقدامات اصلی اداره کل امور مالیاتی استان در راستای رضایت مندی مودیان تفویض اختیار در بحث تقسیط و بخشودگی جرایم به شهرستانها و سایر ادارات می باشد که در بسته های حمایتی پیشنهادی اداره کل درج گردیده است.

اورج زاده تولید، صنعت و اشتغال را سه محور اساسی در مسیر توسعه استان عنوان کرد و افزود: تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی در تامین درآمد‌های پاک و پایدار برای کشور تضمین کننده تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تامین استقلال اقتصادی کشور است که مشارکت و نقش آفرینی مودیان محترم استان به ویژه اشخاص حقوقی در انجام تکالیف قانونی خود و پرداخت مالیات به طور یقین منجر به توسعه و آبادانی استان می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان به ایجاد نوآوری در وصول بدهی های مالیاتی شرکت ها در زمینه شناسایی فعالان جدید اقتصادی، رسیدگی کارگروهی به پرونده ها، مبارزه با فرار مالیاتی و تشکیل کارگروه های ویژه در خصوص رسیدگی و پیگیری جدی پرونده های فرار مالیاتی اشاره کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های حمایتی سازمان امور مالیاتی از واحدهای تولیدی و کسب و کار استان اشتغالزایی برای رفع بیکاری و قطع وابستگی کشور در شرایط تحریم برای رشد و توسعه اقصادی کشور را مهم دانست و افزود: همان‌گونه که امسال توسط مقام معظم رهبری سال رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده است نظام مالیاتی نیز بیش از هر سال توان خود را برای حمایت از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در جهت رفع مشکلات و موانع آنها قرار داده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی