جزئیات واکسیناسیون خبرنگاران آذربایجان شرقی
جزئیات واکسیناسیون خبرنگاران آذربایجان شرقی
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز جزئیات واکسیناسیون خبرنگاران استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، عباسعلی درستی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون مردم استان اظهار کرد: تمامی گروه های سنی ۵۵ سال به بالا و همچنین ۵۰ سال به بالا به شرط دارابودن بیماری زمینه ای، اکنون در حال دریافت واکسن هستند و در مورد برخی از گروه‌ها از جمله معلمین، اساتید دانشگاه، رانندگان تاکسی و خبرنگاران منتظر دریافت واکسن هستیم و به محض اینکه واکسن این گروه ها در اختیار ما قرار گیرد، واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

درستی خاطر نشان کرد: متاسفانه روز گذشته به صورت اشتباهی در تبریز و اهر واکسیناسیون معلمین آغاز شد که بعد از مطلع شدن از این موضوع، دستور توقف را صادر کردیم چون هنوز واکسن تزریقی این گروه‌ها در اختیار ما قرار نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که کدام گروه از خبرنگاران در اولویت تزریق واکسن قرار دارند، گفت: اگر واکسن را به تعداد کل خبرنگاران استان تحویل بگیریم، همه خبرنگاران واکسینه خواهند شد؛ در غیر این‌صورت اولویت با خبرنگارانی خواهد بود که در حوزه کرونا فعال بودند و فرقی هم ندارد که این خبرنگار در کدام خبرگزاری یا پایگاه خبری مشغول به کار است و اولویت ما با خبرنگارانی است که در این حوزه فعال بوده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهارکرد: سیاست گذاری کل دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اختیار ستاد کرونای دانشگاه است که بنده دبیر این ستاد هستم؛ لذا موضوع واکسیناسیون خبرنگاران صرفا نه در اختیار بنده و نه روابط عمومی دانشگاه بوده بلکه ستاد کرونای دانشگاه در این خصوص تصمیم می‌گیرد و فعلا قرار بر این شده است که ابتدا واکسیناسیون خبرنگاران فعال در حوزه کرونا را آغاز کنیم و برای سایر خبرنگاران بعد از دریافت واکسن از تهران انجام خواهیم داد.

وی همچنین در خصوص نوع واکسنی که قرار است به خبرنگاران تزریق شود نیز گفت: هر واکسنی که موجود باشد، استفاده خواهد شد و این طور نیست که حتما یک نوع واکسن تزریق شود؛ لذا هرکدام از واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا، برکت و پاستو کووک موجود باشد از آن استفاده خواهد شد.

درستی در تشریح آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اکنون ۱۰ شهرستان میانه، سراب، آذرشهر، عجبشیر، اهر، بناب، تبریز، جلفا، شبستر و هشترود در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی ادامه داد: تمامی محدودیت‌های قبلی در خصوص شهرهای قرمز و نارنجی همچنان پابرجا است و هیچ تغییری نکرده است.

 

انتهای پیام / رقیه فتحی